Blokzijl F3 – Veno F4 (2-1)

Zaterdagochtend om 9.30 uur zijn we weer volle moed vertrokkken richting Marknesse om onze krachten te meten te de F4 uit Vollenhove.
Omdat we nog maar 2 keer in de zaal mogen uitkomen dit seizoen wordt het wel eens tijd voor een overwinning, temeer omdat de boefjes het spelletjes steeds beter begrijpen en het gewoonweg leuk is om deze mannen te zien voetballen en dat ze het wel eens verdienen.
Nadat ze voorzien waren van het tenue en de instructies van Peter was het tijd om te laten zien uit welk hout we gesneden zijn.
Veno begon vrij goed aan de wedstrijd en de verdediging had zijn handen meer dan vol hieraan. Laten we het er maar op houden dat we nog met de gedachten in de kleedkamer waren. We kwamen dan ook met 0-1 achter, niet geheel onverwacht. Wat dat wel was, was het feit dat de nieuwe goalgetter, Toby Boonstra, de bal vanuit een corner ineens achter de verbouwereerde keeper uit Vollenhove joeg, klasse goal Toby.
De wedstrijd verliep ineens geheel naar wens, Frans, superkeepertje hoor, schoot de bal veelvuldig over de defensie van Veno heen en bij een van deze kansen schoot wederom Toby de bal onhoudbaar strak in het kruis, geweldig, 2-1 voor. Het verdere verloop van de wedstrijd ging zo en we hadden er dan misschien nog wel eentje meer kunnen maken maar we hebben de eerste ontmoeting vandaag met deze "vijand" uit Vollenhove gewonnen. Hulde voor de winnaars, ga zo door.

Veno F4 – Blokzijl F3 (0-0)

Nadat de jongens en ouders (geweldig wat een opkomst altijd!!) in de pauze van limonade en koffie waren voorzien waren we klaar voor de 2e ontmoeting met deze tegenstander, gezien de eerste wedstrijd, werd er al reikhalzend uitgezien naar misschien wel de 2e overwinning in de zaal. Echter wat de tegenstander uit Vollenhove te drinken had gekregen in de rust blijft ons een raadsel, ze waren ineens allemaal erg groot geworden, en dat in ongeveer 45 minuten, wat een spul krijgen ze daar te drinken zeg. Slechte verliezers zijn onze buren uit Vollenhove. Maar goed er werd enorm door onze jongens gestreden en tegenstand geboden en de 0-0 mag dan ook in de boeken als zijnde een zeer verdiende morele overwinning. Geweldig wat een strijdlust en passie leveren de jongens toch op de mat, leuk om te zien dat de jongens in korte tijd leren hoe ze moeten voetballen in de zaal. Nog een wedstrijd volgende week in de zaal en dan weer lekker de wei in.

Hermann Mäkelburg.