Wedstrijdverslag Blokzijl F3-Tonego F2, zaterdag 13 september 2008.
Na de eerste voetbalwedstrijd waren de jongens weer helemaal klaar voor een nieuwe wedstrijd. Deze keer mochten de jongens op hun eigen veld voetballen. Om half negen was het verzamelen bij het voetbalveld, nadat de groep compleet was gingen ze allemaal naar de kleedkamer waar de tenues werden uitgedeeld. De groep bestond uit de volgende spelers: Janick Dragt, Kyran Boes, Milan Makelburg, Anne Kragt, Frans Fokkes, Lucian Bakker, Joris Oostra, Steven Vrolijk en Stan van der Linde. Arie (de leider) had besloten dat Lucian Bakker vandaag de keeper zou zijn.
Eenmaal aangekleed gingen de spelers vol goede moed naar buiten. Daar werd al gauw gezegd dat de tegenstanders niet zo groot waren als de vorige week en dat gaf al een beetje hoop. Vol enthousiasme gingen alle spelers naar het veld.
Nadat de scheidsrechter het fluitsignaal had gegeven, ging iedereen er vol tegenaan. De spelers probeerden Tonego bij het doel weg te houden, maar dit was toch moeilijker dan verwacht. Het werd al vrijsnel 0-1 daarna volgende nog een aantal doelpunten van Tonego. Na ongeveer tien minuten hervatten de spelers van SV Blokzijl het spel en werd de vrije man, Joris Oostra, gevonden en werd er door Joris gescoord en werd de stand 1-4. Dit gaf de spelers weer moed. Na nog wat doelpunten van Tonego werd weer Joris Oostra vrij gespeeld en kon hij weer scoren en werd het 2-9. Na een korte pauze met heerlijke limonade werd de tweede helft hervat. De spelers werden van de kant goed aangemoedigd en er werd een leuk spel gevoetbald, alleen leverde dit geen doelpunten op. Wel waren er een aantal kansen voor SV Blokzijl maar deze werden helaas niet benut. De eindstand werd uiteindelijk 2-14.
De wedstrijd werd afgesloten met penalty’s schieten, hierbij werd er gescoord door Joris Oostra en Lucian Bakker.
De spelers hebben weer erg genoten van de wedstrijd en door het scoren van twee doelpunten, in tegenstelling tot de vorige wedstrijd waarin geen doelpunten gescoord werden kijken de spelers weer vol goede moed uit naar de volgende wedstrijd.

Karin van der Linde