De eerste competitie wedstrijd!

F2 gaat dan beginnen aan zijn eerste competitie wedstrijd, tegen Veno F3.
In de W-up is al duidelijk dat dit niet eerstejaars spelers zijn van Veno, ze hebben al ervaring.

Het wordt 15-0 voor Veno. Die de ballen er keurig inschieten en recht op de overwinning hebben.

We gaan F2 even aan u voorstellen, want heeft u even geduld,  voor ze laten zien wat ze kunnen.
Keeper en hoe kan het ook anders, als keepersbloed in de familie zit, Louis Heymans.  Louis vond het allemaal wel erg spannend en ze kwamen zo vaak op mijn doel. Wat ik kon doen dat deed ik. Daar heeft ie gelijk aan. Hij gaat groeien! Oom Dennis moet maar ff met je trainen, deal!

Potentieel achterhoede, want het moet zich nog ontwikkelen.
Matthijs Veldkamp, was ook door spanning omgeven. Ja, wat veel spelers zeg. Ja moet ik van iedereen de bal afpakken? Weet je hoe moeilijk dat is. Toch heeft hij menig speler van Veno de bal af weten te pakken. Maar ze bleven maar aanvallen.
Henrieke Menger, het is allemaal wel eng hoor. Ze is best snel, moet alleen nog even omschakelen om de bal van de tegenstander af te pakken. Dat gaat zeker wel lukken.
Niek Klarenbeek, als papa van te voren even gezegd had dat het veld zo groot was dan had ik daar rekening mee gehouden. Weet je hoeveel ik moet lopen man? Niet normaal. Niek heeft een goed schot en gaat voor de bal. Dat komt wel goed, beetje bijschaven!
Potentieel middenveld.
Boykie Gokoel, degene met het loopvermogen, maar kom niet te dicht bij de bal. Ja dat is eng man als die tegenstander er aankomt. Kan best zeer doen. Tot hij op het einde van de wedstrijd wanneer hij gewoon ff twee keer een bal afpakte,  was zijn reactie: “He dat valt best mee, moet ik vaker doen”.
Caithlin Dragt liet zich dus niet aan de kant zetten, want mijn papa zegt je duwt gewoon terug met je schouder. Jij wil de bal hebben, dan heeft die ander gewoon pech gehad. Dat heb ik dus gedaan, voet tegen de bal en gaan!
Kyllian Lok, wist niet dat er zoveel gras in een veld kon staan. Weet je hoe druk ik daar mee ben. Ja dan komt die bal er nog aan, ja dat wordt echt wel veel soms hoor. Wat denken die mensen wel niet aan de kant, dat ik longen als een paard heb of zo. Nee  ik kies mijn momenten.
Jan-Hinse Rabbinge, weet je ik ken een truckje zal ik die ff laten zien? Nee want we moeten zo voetballen. Maar is een leuke hoooor. Ja geloof ik. Dus, op volle snelheid in actie dan maar, zelfs de tegenstander had moeite met deze motor. Helaas wist ie niet te scoren maar zat er een paar keer dicht bij.
Mats Rabbinge, de jongste van het stel vindt het allemaal best. Maak je druk als het nodig is. Ik ga voor de bal, maar waar is die, o daar hè daar was ie net. Ja hallo ik ben nog geen eens 5 en loop hier al rond te huppelen, beetje respect voor mijn leeftijd graag. Mats gaat een grote worden let maar op!!!

We missen Luuk en Luuk mist ons. Hij had graag willen voetballen en de volgende keer is hij er zeker bij. In het shirtje van Roney, traint hij altijd. Een gelijkenis is, dat ie super fanatiek is en een goed schot in zn(poten) benen heeft. We gaan hem aant werk zien!

Zo wat een wedstrijd, of niet dan. Wat heeft F2 zn best gedaan. Wat zijn de ouders trots op deze kids. Wat zijn er een foto’s gemaakt, van het eerste schot, de val, de ingooi, de actie, de zweetdruppel.
Nee volgende week kan Ens F3 zijn borst nat maken want Blokzijl F2 komt eraaaaaan!!!