14-5-2011

Blokzijl F2 – Tonego F2 3-0 (1-0)

Zaterdag 14 mei eindelijk weer een competitiewedstrijd van onze F2, na de oefenpot van vorige week weer een tegenstander van ons eigen formaat. Het einde van de competitie nadert en we hebben het nog min of meer in eigen hand om kampioen te worden maar dan moet het restant van de wedstrijden toch met redelijk wat doelpunten verschil gewonnen worden. Dus we weten wat ons te doen staat, scoren.
Bij aanvang van de wedstrijd was er een koude wind die over het veld heen joeg, waarschijnlijk beviel Anne dat wel want die tekende binnen enkele seconden al voor de 1-0. Dat ging wel heel erg gemakkelijk dacht ik maar niets bleek minder waar, Tonego was een taaie tegenstander en het bleek een leuke pot om te zien. Blokzijl was wel iets sterker maar dat was in de score voor de rust niet te zien. In de 2e helft scoorde Milan na een mooie actie de 2-0 en bleek de wedstrijd gespeeld, na een corner van ons kwam de bal via een kluts, meende via Janina, in de touwen van het doel van Tonego terecht en was de eindstand bepaal op 3-0. Verder valt steeds meer op dat er gevoetbald kan worden door onze spruiten, de bal wordt overgespeeld en sommige jongens gaan steeds beter voetballen, Jörgen weer een megapot gespeeld en Damiën was ook weer een voortrekker van het geheel. Eddy had geoefend op het uittrappen en dat was ook te zien, helemaal goed blijf trainen. Wil de anderen niet tekort doen, het was gewoon weer een prima teamprestatie!!!!!
Volgend week naar de sluus en daar zullen we wel zien welke kant het opgaat met het mogelijke kampioenschap.
Dus trainen, niet bang zijn en de bal is altijd voor ons!!!

Hermann Mäkelburg.