Vandaag moesten we tegen sc Emmeloord om 9.00uur. Voor de wedstrijd was de stemming in de kleedkamer al heel goed. Deze wedstrijd gingen ze wel even winnen want blokzijl had meer punten dan Emmeloord. Vol goede moed gingen ze het veld op.
We waren vandaag met 11 mannen.
Steven, Lucian, Stan, Anne, Tobie, Janick, Milan, Bart, Kyran, Lucas en natuurlijk Frans als keeper.
We begonnen de wedstrijd goed, gelijk in de aanval. Maar Emmeloord was op hun hoede en het ging mooi gelijk op. Na 8 minuten kwam er een aanval van Blokzijl en na een goede voorzet schoot Steven op het doel. De keeper was kansloos. 1-0
Zo die was binnen de overwinning kon gevierd worden. Emmeloord trapte weer af maar Blokzijl was nog zo onder de indruk van het mooie doelpunt van Steven dat ze even niet opletten. Binnen een minuut was het 1 – 1. Dit was even schrikken. Hoe kon dat nu gebeuren? Maar ook nu stonden ze even niet op te letten. Emmeloord ging door en schoot er nog een in. Nu was het 1-2. Tijd voor een time-out. De trainer sprak ze even goed toe. En daar gingen ze weer. Er kwamen weer kansen voor beide partijen. Emmeloord had veel getraind op de verdediging want als Blokzijl er bijna langs was werden ze getackeld door een tegenstander. De kleur op de wangen van de spelers was rood van de inspanning. Tijd voor een beker ranja.
De tweede helft gingen we in met frisse moed. Helaas was het al snel weer een doelpunt van Emmeloord. Maar Blokzijl gaf niet op en in de 31 minuut kwam er een hele mooie kans voor Blokzijl die net gemist werd. Gesterkt door de kans werd er verder gespeeld. In de 35ste minuut toch weer een kans voor Emmeloord. Deze ging er wel in. 1- 4. Dit was ook gelijk de eindstand. Verslagen gingen we terug naar de kleedkamer.
Kop op en de volgende wedstrijd weer vol goede moed beginnen.

Helga Molenaar.