Een goed begin is het halve werk……….

Zaterdagmorgen 17 september was het dan eindelijk zover. F2 had haar eerste wedstrijd; thuis tegen Flevo BoysF10.
Gelukkig heeft het team al een paar keer training gehad van Jolande en Thomas zodat de conditie is al weer volledig op peil is.
Er speelden twee debutanten mee, Enrico Leeuw en Sophie van der Linde. Voor hen was het extra spannend, omdat het voor hen de eerste wedstrijd in het groen-witte shirt was.
Joppe speelde vandaag mee als gastspeler, want Maurits en Kyra moesten afzwemmen.
Met Manon en Jelle in de voorhoede, Twan, Enrico en Joppe op het middenveld en Esmee, Sanne en Lynn als verdedigers, kon keeper Sophie weinig gebeuren.
Direct na de aftrap begon Blokzijl F2 heel voortvarend en scoorden we direct.
In de rust stonden we met 5 tegen 1 voor. Ja, dan kunnen wij als leiders natuurlijk alleen maar trots zijn en zeggen dat ze op dezelfde voet door moeten gaan.
Dit hebben ze wel heel letterlijk genomen, want in de tweede helft werd er precies hetzelfde aantal doelpunten gescoord. Eindstand 10-2!
De wedstrijd werd perfect gefloten door Marleen Holtland en na het nemen van de penalty’s ging S.V. Blokzijl F2 wel heel tevreden en trots van het veld af.

Fijko Roozeboom