Blokzijl F2 – DESZ F3

Eindelijk hadden de mannen na 14 dagen weer een wedstrijd. Op het veld aangekomen roken ze het gras al. Bloedfanatiek stonden ze klaar om te beginnen. Ealse begon op het doel en Dave en Ruben in de verdediging. Op het middenveld stonden Jurgen en Sam Polkerman, Max en Bram in de spits. Sam van Bentem kreeg de vrije rol en hij is dus vandaag het geheime wapen van ons team.
Dit bleek een gouden opstelling, want direct in de eerste minuut scoorde Sam van Bentem. Hiermee maakte Sam zijn belofte waar, want hij gaf voor de wedstrijd al aan dat hij speciaal voor Jan een doelpunt zou maken. Jan lag namelijk thuis ziek in bed.
Blokzijl bleef aanvallend spelen en het was Jurgen die het tweede doelpunt scoorde. Vlak voor rust bepaalde Max de ruststand op 3-0, een heerlijke stand om even te pauzeren. Na de rust werd Sam van Bentem de keeper, en kreeg Ealse de vrije rol. Hij maakte hier direct gebruik van en scoorde een prachtig doelpunt.
Zwartsluis liet het er echter niet bij zitten. Direct nadat Sam de bal had uitgeschoten vingen ze de bal op en scoorde ze hun eerste doelpunt.
Vlak daarna scoorde ze nogmaals omdat Sam van Bentem een schot op het doel niet tegen kon houden. Sam Polkerman zette nog alles op alles op de bal uit het doel te houden, maar helaas zonder succes.
Vlak voor het eindsignaal scoorde Bram nog en hiermee werd de eindstand 5-2.
Een prachtige overwinning, die perfect werd gefloten door Paula Buis.

Fijko Roozeboom