Wedstrijdverslag 3 oktober 2009.

Blokzijl F2 – Tollebeek F3

Vandaag spelen de jongens tegen Tollenbeek F3. Na hun verlies van vorige week willen ze vandaag weer graag winnen. De wedstrijd is nog maar een paar minuten aan de gang als Steven de bal krijgt toegespeeld en hij vervolgens kan scoren. Niet lang daarna krijgt Bart de bal en hij haalt uit en schopt de bal achter de keeper in het net. Blij en opgewekt lopen onze jongend door het veld. Niet veel later lukt het Steven weer om te scoren, nadat Toby vanaf de zijkant de voorzet gaf. Tollebeek probeert tegenstand te bieden, maar dat lukt niet zo goed. Blokzijl is sterker en speelt veel op de helft van Tollebeek. Vlak voor de rust krijgt Bart de bal voor zijn voeten en hij schopt de bal hoog in het net achter de keeper. Met 4-0 gaan we de rust in. Na de rust gaan de jongens weer met veel plezier en enthousiasme aan de wedstrijd beginnen. Blokzijl zet gelijk weer de aanval in en dat wordt beloond met een doelpunt, gemaakt door Steven. Steven heeft inmiddels zijn derde doelpunt gescoord en loopt met een glimlach van oor tot oor door het veld. Tollebeek laat ondanks deze achterstand hun moed niet zakken en proberen toch aan te vallen. Af en toe lukt het om door de verdediging heen te breken en vlak bij het doel van Blokzijl te komen, maar gelukkig hebben we Toby dan nog als laatste man die de bal dan toch weer kan pakken en naar voren weet te spelen. Toby speelt een goede wedstrijd en neemt de bal vaak mee naar voren om daar dan een goeie pass te geven naar Bart of Steven. Hierdoor werden zij vaak in de gelegenheid gezet om te scoren. Halverwege 2de helft krijgt Steven weer de bal en hij staat vrij voor de keeper en ja hoor hij zet zijn 4de doelpunt. Vervolgens is Tollebeek aan de bal en een van hun spelers lukt het om een aantal spelers van Blokzijl uit te spelen en hij komt dan alleen voor onze keeper (Frans) te staan. Frans loopt uit en maakt de hoek klein, maar ondanks dat lukt het Tollebeek toch om te scoren. Vlak voor het einde was Blokzijl weer aan de bal en kreeg Steven de bal toegespeeld en ja hoor de bal voor zijn rechtervoet en bam zo het net is. Z’n 5de doelpunt en 7-1 voor Blokzijl. Hierna werd de wedstrijd afgevloten en hebben onze jongens met 7-1 gewonnen van Tollebeek.

Tjakien Fokkes