Wedstrijdverslag 12 september 2009.

Blokzijl F2 – Creil F2

Vandaag spelen de jongens hun tweede wedstrijd in de competitie. De competitie is met winst van start gegaan. De jongens gaan vandaag met veel vertrouwen en enthousiasme het veld op. De wedstrijd gaat gelijk goed van start en het duurt dan ook niet erg lang voordat Blokzijl het eerste doelpunt scoort, Steven is de gelukkige die de openingstreffer mag maken. Blij en opgewekt gaan de jongens verder voetballen en dit heeft succes want kort daarna mag Bart scoren en is het 2-0. Creil laat het hier niet bij zitten en gaat in de tegenaanval, dit zorgt ervoor dat ze wat kansen krijgen en vlak voor de rust scoren zij en gaan ze met 2-1 de rust in.
Na de rust gaan beide ploegen er met vol enthousiasme weer tegen aan en Creil scoort als eerste. Blokzijl laat het er niet bij zitten en uiteindelijk komen ze weer voor het doel van de tegenstander en lukt het Bart om weer te scoren. Blokzijl staat weer met 1 doelpunt voor en de jongens laten zien dat ze erg graag willen winnen en zetten daarom nog een keer aan en ja hoor dat heeft succes, Steven komt voor het doel en kan dan scoren. Maar de strijd is nog niet gestreden en je ziet dat Creil het nog niet heeft opgegeven. Creil gaat volop in de tegenaanval en creëren daardoor kansjes en Frans krijgt het nog druk om de ballen uit het doel te houden. Uiteindelijk lukt het Creil nog om vlak voor het eind nog een keer te scoren.
Al met al was het een leuke en spannende wedstrijd om naar te kijken en heeft Blokzijl F2 met 4-3 gewonnen van Creil F2.
Na de wedstrijd zaten de jongens in de kleedkamer opgewonden te praten over hun overwinning en werd er al door hen gesproken over een rondrit op de kar door Blokzijl.

Tjakien Fokkes