De laatste zaalvoetbal wedstrijd voor F1. Tegenstander Veno F3. Blokzijl staat 1 punt voor en heeft genoeg aan twee gelijke spelen!
De eerste wedstrijd begint gelijk vol in de aanval. Blokzijl doet er alles aan om te scoren.
Louis draait naar binnen en schiet de bal naar …. Iemand van Veno? Dat moet anders en vanaf nu draait Louis naar buiten zodat de bal niet midden door gespeeld wordt. Hij doet dat meteen super goed en ziet meteen dat het resultaat heeft.
Sebastiaan loopt van links naar rechts om toch maar proberen te scoren. Jan Hinse weet uit verschillende situatie de bal op het doel te schieten. Niek zit langs de kant want zijn zaalschoenen waren niet meegekomen? Lucinda was helemaal niet mee, die was thuis. Dus moest Luuk vol in actie komen. Hij schoot de bal een paar keer hard naar voren. Caithlin wilde weer het slot op de deur zijn en zorgde samen met Luuk dat dit tot ver in de wedstrijd zo bleef.
Matthijs kwam een aantal keer zijn doel uit om net op tijd de bal weg te schoppen. Dani heeft zoveel werk verricht dat zijn hoofd rood aanloopt. Mooi man goed werk gedaan.
Er leek dus niks aan de hand voor het eerste gelijkspel!
Maar…… helaas rolde een balletje in het doel en de tweede ging van een voet van een verdediger van Blokzijl het doel in 0-2 dat was niet verwacht gezien het spelbeeld.

Blokzijl staat nu 2 punten achter Veno.

De tweede wedstrijd was een smul wedstrijd. De balletjes vliegen van links naar rechts. Matthijs gooit de bal naar Louis die, ja….., naar buiten draait en Jan Hinse de bal mee geeft. Die passt hem in een keer door naar Niek die een schot naast doel ziet gaan!
Veno is gewaarschuwd.
Matthijs schiet de bal naar Caithlin die passt hem door naar Luuk. Zeg maar een tikkie breed. Luuk schiet zo hard hij kan de bal het veld over. Sebastiaan pikt m op, Patrick(de vader van Sebas) gaat staan, heeft hij een voor gevoel? Sebastiaan passt in op Dani. Met een 1-2tje komt de bal weer terug bij Sebas. Die kapt een goser uit. Kapt nog een keer want de bal moet voor links liggen en schiet dan hji de bal op doel waarmee hij Sv Blokzijl op 1-0 weet te zetten. Alles door het dolle heen.
Ze hebben de wedstrijd professioneel uitgespeeld, geen risico en bal weg. Anders de bal de tribune in knallen. Deze eindstand zorgde ervoor dat dit F1 3de is geworden in de zaalcompetitie en 1 punt boven Veno eindigde.
Leider Brigitte was trots en pikte een traantje weg! Joep en Jorn hebben weer goed werk verricht op de training, bedankt jongens/mannen. F1 gaat vooruit!