Verslag voetbalwedstrijd Blokzijl F1 – SC Emmeloord F 2

Het was zaterdag 19 maart 2011 en het was mistig. Toen ik naar het veld liep waren er geen voetballers te zien door de dichte mist. Pas toen ik dichterbij kwam, zag ik de vaste supporterskring rond F1, al langs de lijn staan. Het ging goed met Blokzijl. Al gauw was het 1-0 voor Blokzijl, een doelpunt gescoord door Jurgen. De voetballers uit Emmeloord moesten er een beetje in komen. Er werd goed overgespeeld en door een goede pass van Steven, kon Toby een doelpunt maken: 2-0. Emmeloord weer aan de bal op weg naar het doel met daarin onze vaste keeper Frans. Janick en Kyran verdedigden de pot goed en de bal kwam er dus niet door. De bal was weer in het bezit van Blokzijl en de jongens waren weer op weg naar het doel van de tegenstander. Toby aan de bal en het werd 3-0! Er werd nog even doorgespeeld, maar er volgde geen tegendoelpunt meer voor de rust.
Na het drinken van de limonade of het water floot de scheidsrechter voor het begin van de tweede helft. Deze begon met een aanval op het doel van Blokzijl, maar Frans liet weer een goede redding zien en de bal was weer in de handen van Blokzijl. Toby was nu helemaal wakker en via de paal kwam de bal in de hoek van het doel terecht: 4-0. Vervolgens ging Ealse er met de bal vandoor en via de keeper belandde ook deze bal in het doel: 5-0. Het ging nu snel, want Ealse had de smaak te pakken en met een lange bal schoot hij langs de keeper: 6-0. Er werd volop aangevallen, maar de keeper van Emmeloord bleek ook te bezitten over goede reddingen. Jurgen schoot nog een keer naast het doel. Lucian probeerde ook op het doel te schieten, maar de keeper wist met een prachtige redding, te voorkomen dat de bal het doel inging. Vervolgens schiet een voetballer van SC Emmeloord op de paal. Later weer een redding van Frans en tenslotte weet de keeper van Emmeloord weer een bal tegen te houden. Dan wordt de wedstrijd afgefloten en Blokzijl heeft gewonnen met 6-0!

De penalty’s:

Ealse: boven in de hoek: doelpunt!
Steven: tegengehouden door de keeper; jammer.
Jurgen: helaas ook niet erin.
Lucas: te zacht, de bal kwam niet bij het doel.
Janick: jammer, de bal werd tegengehouden door de keeper
Lucian: hij scoorde; de bal zat erin!
Kyran: de keeper hield de bal tegen.
Toby: niet erin; mooie redding door de keeper.
Frans: helaas ook de laatste bal ging er niet in.

Het was een mooie wedstrijd in de mist. De jongens hebben goed gespeeld!

Marja Dragt