Zaterdag 9 oktober Blokzijl F1-FlevoBoys F4

Het belooft een spannende wedstrijd te worden…
De mannen worden voor de wedstrijd toegesproken door Roel en alle tactieken worden doorgenomen. Het is droog maar voor de supporters erg koud..

De wedstrijd begint iets eerder waardoor ik de aftrap gemist heb.
Maar Toby ziet al gelijk een kans en scoort 1-0! Super, dit belooft wat!
De verdediging van Blokzijl staat als een huis er is voor de FlevoBoys geen doorkomen aan. Weer volgt een schot van Toby op doel, maar helaas net naast.
Vervolgens gaan de FlevoBoys richting doel maar Jannick verdedigd sterk en zorgt dat de bal weer naar Blokzijl gaat. Dan kommen de FlevoBoys toch weer richting doel maar daar kopt Jurgen de bal prachtig weg.
Blokzijl heeft weer bal bezit en dan schiet Bram op doel, maar helaas ook hij mist.
Vlak voor de rust is er dan nog een aktie van de FB maar deze werd prachtig gered door onze ijzersterke keeper Frans!
We gaan de rust in met 1-0 voorsprong. Goed gedaan.
Na de rust is daar gelijk een kans voor de FB maar helaas voor hen, naast.
Dan weet Bram de bal te bemachtigen en speelt een aantal Flevoboys voorbij en ziet Ealse vrij staan. Na een mooie pass naar Ealse schiet Ealse 2-0!
Maar dan denkt Blokzijl de overwinning in de broekzak te hebben en wordt gemakzuchtig. De verdediging viert al een klein feestje en ja daar volgt een doelpunt voor de FB 2-1. In plaats van wakker te worden feest Blokzijl lekker door en daar is de gelijkmaker van de FB 2-2.
Nu wordt Blokzijl toch weer even wakker geschud en daar komt Ealse richting doel, maal helaas, net naast.
Al snel is daar weer een doelpunt voor de FB 2-3.
Weer een kans voor Blokzijl, Jurgen speelt een prachtige bal naar Toby, maar ook deze is naast. Goed geprobeerd Toby!
2-4 FB, jongens kom op!
Daar is een kans voor Blokzijl, helaas de doelpaal staat net in de weg….
Dan ziet toch Bram nog zijn kans en scoort 3-4!!
Al met al een hele spannende wedstrijd. De mannen hebben vooral de eerste helft laten zien dat ze sterk zijn, vooral de verdediging stond als een huis!
Jammer mannen, de volgende keer je feestje vieren als het echt gevierd kan worden. Na het fluit signaal van de scheidsrechter!
Van Roel kregen ze dit in de kleedkamer ook nog even te horen en ook nog een beloning! Bedankt Roel & Arie voor jullie gedreven support!

Ps.: vele ouders stonden niet alleen te rillen van de kou, maar ook van de spanning. Als die veters nu maar niet los gaan…………..;)

Masja Kielstra