Zaterdag 17-3-2012

Een giga mooie voetbal morgen. Het zonnetje mooi aan de hemel en 10 F1 pupillen van Blokzijl klaar voor de strijd.
De tegenstander was een oude bekende Flevoboys F4 zeker geen te onderschatten tegenstander ook al hadden we
de laatste keer van ze gewonnen met 1-3. Met het nieuwe positie spel probeerden onze dames en heren meteen druk te zetten.
Ik had zelf het idee dat de flevoboys hier redelijk door overdonderd waren want de eerste 5 minuten waren geheel voor ons.
Ondanks dat dit niet resulteerde in een goal, was het wel mooi voetbal , vooral van uit het midden met Janick Dragt, Anne Kragt en met op links Damiën Pit en op rechts Manon Polkerman. Manon liep zich regelmatig de longen uit het lijf en kreeg de bal een aantal keren schitterd voor Milan
Mäkelburg. Maar de lat en de keeper van Flevoboys voorkwamen een doelpunt .  Toen was het de beurt aan onze verdediging deze werd een aantal keren zwaar op de proef gesteld Kyran Boes en Jurgen Stap moesten een paar keer goed versnellen om een aanvaller van Flevoboys terug te halen en in de meeste gevallen ging dit uitemate goed. En de keren dat er voor de blokzijlse verdediging geen inhalen meer aan was hadden we Kewin Skoczen nog als laatste redmiddel en hij hield zijn doel keurig schoon met een paar klasse reddingen.Ik kan nog veel meer spannende dingen vertellen zoals 3 man ( 2 heren en 1 dame)voor de goal die zo overdonderd waren dat ze de bal kregen dat ze niet wisten wat ze er mee moesten doen een paar fantasiese aanvallen van Flevoboys alleen voor de keeper .
enz enz maar het moraal van dit verhaal is dat we gelijk hebben gespeelt met 0-0 en dat het vooral een super spannende pot voetbal was zonder een winnaar
Maar met een zeer tevreden gevoel heb ik het veld verlaten Deze wedstrijd had alles wat een mooie wedstrijd moet hebben ( nou ja alleen jammer dan van die ontbrekende goal)  jongens en meiden als wij zo door gaan en goed onthouden wat we op de training hebben geleerd komen we een heel eind .

Bedankt voor deze mooie pot voetbal Groet Egmen Pit