Zaterdag 19 oktober 2013 stond de bekerwedstrijd tegen Kraggenburg F1 gepland. In de kleedkamer hadden we vooraf een korte wedstrijdbespreking, we hielden rekening met een sterke tegenstander en maakten ons op voor een barre wedstrijd!

Opstelling: Swen keeper, laatste man Mike, op het middenveld (afwisselend) Jan, Ella, Thijs en Milan W. In de voorhoede speelden Jesse, Sander en Milan M.

Blokzijl opende sterk, na twee minuten stond het bijna 1-0, hierna volgden nog enige schoten op het doel van de tegenstander, echter zonder resultaat. Toen kwam Kraggenburg sterk terug. Na een topredding van Swen, viel na tien minuten toch het eerste doelpunt ten gunste van Kraggenburg. Hierna scoorde Kraggenburg nogmaals, Swen raakte de bal nog wel, maar slaagde er niet in om de bal voor de lijn te houden.
Na minuten slaagde Milan M. erin om de stand 1-2 te maken. Kraggenburg hervond zijn krachten en wist de stand op 1-4 te brengen. Dit zorgde er niet voor dat de vechtlust van Blokzijl afzwakte, maar juist toenam. Alle spelers waren in goede doen,  onze laatste man Mike voorkwam verder doorstoten van de tegenstander, viste de ballen voor de voeten weg en gaf de bal door naar voren. Ook onze middenvelders knokten voor wat ze waard waren, Jan toonde zich een geduchte verdediger, Ella wist iedereen te snel af te zijn en pakte heel wat keren de bal af, Milan W. was niet  bang voor de tegenstander en wist zich goed breed te maken en Thijs steeg tot ongekende hoogte en  had bijna gescoord! Wat hebben ze gewerkt! Dit resulteerde erin dat de bal via de slof van Milan M. in het doel eindigde. Ruststand: 3-4.

Na een bekertje ranja en peptalk begon de tweede helft. De missie was duidelijk: scoren!
Kraggenburg kwam aan de bal richting ons doel, maar had niet op de kwaliteiten van onze keeper Swen gerekend, wat een topredding! Jesse scoorde gelukkig 4-4. Blokzijl was niet de enige met een goede keeper, diverse kansen van Blokzijl eindigden in de handschoenen van de keeper. De teams waren aan elkaar gewaagd, Blokzijl had het meest balbezit, maar Kraggenburg bleek zeer gevaarlijk bij balverlies. Toch werd de druk van de kant van Blokzijl te groot en scoorde Milan M. twee keer, de stand was 6-4. Vervolgens maakte Sander 7-4. Kraggenburg kwam terug tot 7-5, maar Blokzijl groeide in de wedstrijd. Er waren diverse kansen die net niet benut werden, Sander maakte 8-5 en het laatste doelpunt maakte Jesse, de eindstand werd 9-5. Alle spelers van Blokzijl hebben hier hun visitekaartje afgegeven. Op naar de volgende ronde. Bedankt toppers!!!

Roel Jan Wymenga