Zaterdag 8-10-2011

Blokzijl F1 – Desz F2 3-2

Zaterdagmorgen om 8.15 uur was het weer verzamelen op het sportpark alwaar we moesten aantreden tegen de F2 uit Zwartsluis, de herfst heeft zijn intrede gemaakt en dat was te merken aan het gure weer. Iedereen was mooi op tijd en de trainers hielden hun praatje achter gesloten deuren. De warming up werd weer geleid door Kyran die deze taak serieus op zich neemt. In onze startelf stond meteen de nieuwe aanwinst Henrico Leeuw, die een puik debuut maakte. Dan de wedstrijd, het was een aftasten van beide kanten en leverde weinig spectaculairs op in de aanvangsminuten, na verloop van tijd mocht Milan zijn opwachting maken en eventjes later tekende hij dan ook voor de eerste treffer van de wedstrijd. Een moment van onachtzaamheid werd door desz afgestraft met de 1-1, helaas. Eddy die ons gedurende de wedstrijd meerdere malen op de benen hield kon de tegentreffer niet voorkomen. Nog voor de rust werd Janick mooi voor de keeper vrij gespeeld en kon hij op zn mooie nieuwe kicksen de 2-1 in de netten rammen. In de rust werden de mannen voorzien van een glaasje ranja en zo konden we na de dorst gelest te hebben beginnen aan de 2e helft. Hier tekende Milan al gauw voor zijn 2e en bracht de stand naar 3-1, die is binnnen werd er waarschijnlijk gedacht want vanaf dat moment werd desz regelmatig voor het doel van Eddy gesignaleerd. De 3-2 was dan ook terecht. Met vereende krachten, een beetje geluk en goed keepen van Eddy werden de 3 punten dan ook in Blokzijl gehouden en moesten de fjes uit Zwartsluis naar huis met lege handen. Het was een leuke wedstrijd om te zien. De voetballertjes waren aan elkaar gewaagd, maar Blokzijl was de terechte winnaar. Als we luisteren naar de trainers, nog beter in de positie blijven voetballen en kijken naar elkaar wordt het vast en zeker een mooi seizoen.

Hermann Mäkelburg.