Zaterdag 2 februari  zaalvoetbal Blokzijl E4 – VHK E4

De twee ploegen die bovenaan staan moesten vandaag tegen elkaar spelen.
Iedereen besefte dat bij twee overwinningen, E4 nagenoeg zaalkampioen zou zijn.
Dus werd er gretig begonnen aan de wedstrijd.
Eddy was ziek en kon helaas niet meedoen aan de wedstrijd. Stan de vaste keeper van E4 was deze dag  ook succesvol, hij liet er geen een door. Wel een paar keer kunst en vliegwerk maar de doelpunten kwamen niet. Plus aan Stan kunnen we nog een voorbeeld nemen. De scheidsrechter gaf twee keer keeperbal. Stan echter gaf aan dat hij de bal geraakt had. Hij gooide dan ook de bal richting corner. Ik zeg een voorbeeld van 100% eerlijkheid.
Steven was ziek en kon donderdag niet trainen, maar om niet te voetballen dat is natuurlijk niet de bedoeling.  Dus laten we het maar proberen. Hij was heer en meester en er kwam niemand langs.
Sanne laat steeds weer zien dat ze kan voetballen vanuit de achterhoede waar ze het beste tot haar recht kwam.  Vandaag liet ze weer zien dat ze de tegenstander het knap lastig maakt. Ze pakt de bal af, passt  de bal naar medespelers of speelt de bal rustig terug naar de keeper. Super trots was moeders vandaag op haar dochter en terecht.
Lucas had vandaag geen makkelijke dag. Hij probeert er het beste van te maken, maar de last van zijn voet maakte het niet makkelijk. Het beperkt  zijn loopvermogen en daardoor is het lastig overal op tijd te zijn. Toch weet hij een paar mooie acties te maken waaruit een paar gevaarlijke kansen ontstaan.
De tegenstander is duidelijk minder dan Blokzijl, maar ze weten door hard werken en een beetje geluk  het in de eerste wedstrijd op 0-0 te houden. Beetje teleurstellend maar wel een punt.

In de tweede wedstrijd loopt het veel en veel beter. Er is meer combinatie voetbal . Blokzijl laat zien weer de betere ploeg te zijn.
VHK weet  weer een aanval af te slaan. Echter krijgt Blokzijl een corner. Maurits schiet de bal naar de opkomende Janick en Sanne. Janick is er net iets eerder bij en haalt genadeloos uit. Keeper heeft de bal  niet gezien. Snoeihard bolt de bal in het net 1-0

Maurits moet even wennen maar komt meer en meer in de partij. Speelt de bal naar medespelers en hij begint ook al de bal terug te passen als hij vast staat. Normaal ging Maurits koste wat koste er langs . Maar nu kiest hij de bal meerdere keren terug te spelen waardoor de bal in de ploeg blijft en een nieuwe aanval opgezet kan worden.
Janick is ook vandaag weer lekker bezig. Veel storen en druk zetten op de tegenstander, waardoor hij veel ballen verovert en een aanval opgezet kan worden. Marcel speelt Janick aan en hij weet de 2-0 te scoren.
Marcel gaat ook steeds meer spelen in het belang van het team. Speelt menig bal af en dat resulteert in een paar gevaarlijke aanvallen.

Manon is weer ouderwets aan het bikkelen. De tegenstander denkt; “ zo die pak je niet zomaar de bal af”, en zo is het ook. Ze schakelt meer en meer haar linkerbeen in waardoor de aanval nog gevaarlijker wordt.
Steven ook in deze partij sterker en sterker schiet vanaf links de bal onhoudbaar in het doel 3-0.
Blokzijl krijgt nog een aanval uit het boekje. Pass vanuit achterveld beland bij Janick, die geeft hem voor,  waarop Steven de bal er lekker in jaagt in de laatste seconde, 4-0.

Een mooie uitslag en een belangrijke stap voor een eventueel kampioenschap, want met nog twee wedstrijden voor de boeg is een keer winst voldoende om zaalkampioen te worden in 2013.