Iets later dan gepland begint de wedstrijd op een regenachtige zaterdagmorgen. Een coach die van de ene wedstrijd naar de andere vliegt met nog wat extra spelers van E2 Manon, Stan, Steven en Esmee, een scheidsrechter die voor de eerste keer mag optreden en even op weg moet worden geholpen… Maar gelukkig kan de wedstrijd dan vijf minuten later beginnen, de spelers staan te trappelen van ongeduld!
In de eerste helft zijn er van beide kanten diverse acties, zijn lijken aan elkaar gewaagt. Na de 7e minuut is het raak, Manon scoort, Toppie!!! Na even mooi overgespeeld te hebben is het na de 10e minuut weer raak, wederom Manon! Dan komt Espel in actie, gelukkig mislukt. Filip is lekker op dreef, diverse goede acties maar helaas geen doelpunt. We eindigen de 1e helft met 2-0 voor Blokzijl.
In de 2e helft is Steven direct aan de bal, vervolgens Espel. Dan krijgt Manon de bal in haar bezit en schiet ém naar Steven en het 3e doelpunt is een feit. Het gaat nu snel want al gauw wordt het 4e doelpunt gescoord door Nadieh. Vervolgens wordt het harde werken van Filip eindelijk beloond met het 5e doelpunt, mooi! Even niet opletten wordt afgestraft met een doelpunt voor Espel. Met het 6e doelpunt door Steven en tenslotte het laatste door Esmee eindigt deze wedstrijd met een 7-1 voor Blokzijl. Na de afsluitende penalty’s keren we met een voldaan gevoel naar de kleedkamers.

Het kampioenschap is een stap dichterbij!

Marjon Donker, moeder van Maurits