Na een sterke wedstrijd van vorige week waar we helaas met 4-4 gelijk speelden tegen Flevo Boys E12 was het nu zaak om de eerste winst van het seizoen te boeken.

De leiding van de tegenstander was voor aanvang van de wedstrijd enigszins geïrriteerd omdat wij 7-7 wilden spelen i.p.v. 9-9. Vanuit de visie van de leiders van E2 willen we de spelers juist meer bij het spel betrekken door 7 tegen 7 te spelen.

Vandaag beschikten we bij E2 over de volgende spelers:
Esmee, Nadieh, Jamie, Davy, Jelle, Twan, Stan, Karol, Joppe en Lesley (Sanne deed met de E1 mee vandaag en Marcel was vrij)

De eerste helft wierp de tactiek nog niet echt z’n vruchten af omdat we niet scherp begonnen aan de wedstrijd. Na een uitstekende pass van Stan kon Lesley richting de goal van de tegenstander lopen en beheerst afronden. 1-0
Het leek niet bij 1-0 te blijven door de ware aanvalsgolf van Blokzijl, maar de lat, de keeper en de verdedigers stonden steeds in de weg.
Na ruim een kwartier kwam Flevo boys door een goede aanval op gelijke hoogte. 1-1

Na de rust herpakte Blokzijl zich en waren er meerdere flitsende combinaties te zien. Een mooi afstandsschot van Stan zorgde voor 2-1. Na de 2-1 duurde het maar even of de 3-1 was al een feit. Lesley scoorde zijn tweede van de dag. Flevo boys probeerde nog 1 keer aan te zetten maar een droge knal van een enorme afstand van Twan zorgde voor de 4-1.
Een mooi opgezette aanval over de rechterzijde luidde de 5-1 in. Jelle zette de bal prachtig voor en Nadieh rondde perfect af. Enkele minuten voor tijd zorgde Lesley nog voor de 6-1.

Een geweldige wedstrijd met als eindresultaat 3 punten! Op naar de volgende wedstrijd.