Vandaag stond de kraker tegen flevo boys e12 op het programma. Winst zou betekenen dat de jongens en meiden van e2 een stap dichterbij het kampioenschap zijn omdat flevo boys e12 de directe concurent is.
In de kleedkamer werd nogmaals de tactiek doorgesproken en werd
Een beetje gespannen begonnen we aan de wedstrijd maar al snel bleek dat het allemaal redelijk goed stond bij Blokzijl. Er werd goed gevoetbald en het eerste kwartier waren we zeker de bovenliggende partij. Blokzijl drong aan en was enkele malen dicht bij de 1-0. Helaas wilde de bal er maar niet in. Flevo boys kwam heel af en toe tot op de helft van Blokzijl maar werd al snel weer terug gedrongen op eigen helft.
De kansen bleven komen, maar het leek of de zenuwen nog steeds de overhand hadden.
Met 0-0 gingen we de rust in.
Na de rust werd het spel wat onrustiger en kreeg flevo boys meer balbezit. Ondanks dat kwam Blokzijl er nog steeds enkele malen goed uit maar stond de verdediging van flevo boys steeds op de goeie plek.
1 moment van onoplettendheid in de verdediging zorgde er uiteindelijk voor dat flevo boys tegen de verhoudingen in de 0-1 maakte. Meteen na de 0-1 kwam er weer een grote kans voor flevo boys maar ditmaal stond Joppe in de weg en zo bleef het 0-1.
Blokzijl begon weer te voetballen en er was duidelijk te zien dat e2 deze achterstand om wilde buigen. Tot in de laatste minuut werd er gestreden maar het mocht helaas niet baten. Flevo boys ging er met de winst vandoor waardoor zij nu de beste kaarten hebben om het kampioenschap binnen te slepen.
Ondanks het verlies mag gezegd worden dat het van zowel flevo boys e12 als blokzijl e2 een spannende maar bovenal sportieve wedstrijd was.
Aan de inzet van de spelers van e2 lag het vandaag absoluut niet, we hadden helaas het geluk vandaag niet aan onze zijde.
Als we de komende 2 wedstrijden net zo spelen als vandaag (of eigenlijkal sinds de winterstop) dan worden we heel verdienstelijk tweede en daar mogen jullie trots op zijn!