Het is een koude en vroege ochtend voor E2. We ontmoeten  elkaar om 9 uur in de mist. Het is 0 graden en de tegenstander is  vandaag: Vollenhove E3. Het team moet het vandaag helaas zonder Manon doen, die met haar gekneusde duim niet mee kan spelen.
Na  een korte peptalk door de trainers duiken de speler de mist in. Er wordt door goed samenspel van Blokzijl direct druk gezet op het doel van de tegenstander. Manon is gekomen om haar teamleden te ondersteunen en langs de zijlijn zijn veel enthousiaste Blokzieligers om het team aan te moedigen.
Het 1e schot op doel door Janick is direct gevaarlijk en als Daan even later van afstand bijna scoort neemt Blokzijl duidelijk de leiding in het spel.  Ook Vollenhove krijgt zo nu en dan een kans, maar ook verdedigend staat Blokzijl zijn mannetje: Steven weet een schot op doel goed te onderscheppen. Blokzijl bouwt het spel van achter goed op en er zijn enorm  veel kansen om te scoren, maar iedere keer net niet….
Het is dan ook moeilijk als de tegenpartij uit een corner  0 – 1  scoort. Maar Blokzijl gaat er direct weer voor en de mooie kansen volgen elkaar steeds sneller op.
Vlak voor rust krijgt Blokzijl nog een kans uit een corner, Lucas geeft mooi voor en Steven ziet kans vanuit een moeilijke hoek met de binnenkant van zijn voet een prachtige goal te scoren:  1 – 1!
Na een korte rust (het is toch wel erg fris) zijn we er weer klaar voor. Het spel is soms wat lastig te volgen door de dichte mist, maar het doelpunt dat volgt was duidelijk te zien: Daan weet de bal vanaf de linkerkant met een prachtige krul in de rechterbovenhoek te leggen: 2 – 1! Ook als Lucas vanuit de achterhoede Daan aanspeelt, die op zijn beurt de volledig vrijgelopen Janick weet te vinden is de tegenstander kansloos: 3 -1.
Maar Vollenhove biedt goede tegenstand, de druk op het doel van Blokzijl neemt toe, maar Lucian weet het doel goed te verdedigen. Zelfs als er twee schoten op doel vlak achter elkaar op Lucian afgevuurd worden weet Lucian het doel “dicht” te houden.
Ook Blokzijl krijgt weer de nodige kansen: Janick schiet nét over, een schot op doel door Esmee eindigt helaas in het zijnet, Krijn schiet nét over. Dan geeft Janick een voorzet op Esmee, die helemaal vrij kan lopen en met een keihard schot de goede doelman van Vollenhove weet te passeren.  4 – 1.
Vollenhove doet er nog een schepje bovenop, maar Blokzijl blijft goed samenspelen en de verdediging werkt ook prima: Stan laat de tegenspeler niet mét de bal over de middellijn komen! En Steven werkt eventueel gevaarlijke ballen voor doel zonder pardon weg.
Vlak voor het eindsignaal krijgt Blokzijl nog een prachtkans om te scoren, maar helaas….deze keer nét niet.  Een spannende wedstrijd met kansen over en weer, waar Blokzijl door prima samenspel zich van zijn beste kans heeft laten zien! Super gedaan!  Het was een feestje!
De trainers stuurden  na de tijd een mail aan het team als dank voor hun goede samenspel:

Manon omdat je er was,  ondanks dat je niet mee kon doen.
Steven je had alle ballen en wist nog te scoren ook.
Krijn je was ziek en daar was niks van te zie, wat was je goed.
Daan medespeler in een goede positie zetten, super schoten op doel en juichen omdat we gescoord hadden.
Stan niet alleen een tegenstander er niet langs laten komen, ook nog een bal proberen te spelen naar je medespeler, top.
Esmee gebruik maken van je snelheid en  aan de kant laten zetten wat is dat?
Lucas ook jij was ziek, maar vandaag had je veel verrassende ballen. Ballen waarmee we als team mee wisten te scoren of een aanval uit op te zetten.
Janick je was snel en bracht anderen in stelling.
Lucian je had een paar geweldige reddingen en je moedigde het team aan,  om door te gaan.