E2 Oefenwedstrijd uit tegen E2 tweede klasse SV Rouveen.

Met de piepers net achter de kiezen en enkele enthousiaste supporters in het kielzog traden de spelers van E2 Blokzijl donderdagavond 20 september aan tegen de E2 van Rouveen.
De verwachting was een zware wedstrijd omdat de E2 van SV Rouveen een klasse hoger speelt.

Blokzijl begon sterk aan de wedstrijd en lang bleven beide ploegen in balans met kansen aan beide zijde.
Halverwege de eerste helft kantelde de wedstrijd en werd Rouveen sterker.
Vooral de ballen op hun snelle behendige spits kwamen aan terwijl de spelers van Blokzijl elkaar minder goed vonden.
Voor we het wisten keek Blokzijl tegen een 4-0 achterstand aan bij de rust ondanks een paar mooie reddingen van Lucian.

Tijdens de rust greep Theo in; “draver” Yannick ging vanuit de spits op het middenveld spelen, Daan mid rechts en Esmee mid links. Steven en Krijn, afgewisseld door Stan achter terwijl Lucas en Kewin elkaar afwisselden in de spits.
Ook werd het veld smaller gehouden om het aanspelen te vergemakkelijken.

Na de vroege 5-0 in de eerste helft deden de spelers van Blokzijl er duidelijk een schepje bovenop en begonnen steeds vaker hun duel te winnen.
Het vroeg storen en jagen op de bal door Lucas en Gewin zorgde ervoor dat Rouveen meer op hun eigen helft speelden, vaker balverlies leden en Blokzijl meer en meer kansen kreeg.
Esmee en Daan zorgden met scherpe voorzetten en hoekschoppen voor veel gevaar voor het doel van Rouveen.
De 5-1 van Yannick was dan ook geheel verdiend.
Snel daarop volgde de 5-2 (ed) na goed doorjagen van Lucas.
Steven schoot met een prachtige volley na een lange voorzet van Daan maar net over. Het had een wereld goal kunnen zijn…….
Vlak voor tijd was het toch weer de snelle spits van Rouveen die de voorsprong voor de thuisploeg verder uitbreidde en de eindstand op 6-2 bepaalde.

Al met al, ondanks de uitslag geen slechte wedstrijd. Rouveen won terecht, maar de “2-2” in de tweede helft zegt en belooft veel.

Op naar de volgende oefenwedstrijd uit tegen de E2 van VV Steenwijk zaaterdag 22 september.

Ruben & Daan Tienpont