Op deze mooie zaterdagochtend moesten we om 10.00 voetballen tegen Flevo Boys E12.
De laatste weken gaat het steeds beter met Blokzijl. Ze beginnen steeds beter op positie te spelen en te combineren. Daarom begon Blokzijl met goede moed aan de wedstrijd.
Al gelijk in de eerste helft kreeg Blokzijl enkele uitstekende kansen (o.a. Lesley, Jelle). Helaas stond de keeper, de lat of de paal in de weg of werd net naast geschoten.
Toch kon Flevo Boys wel in de 1e helft de 0-1 aantekenen. Dit was tevens de ruststand.
In het begin van de 2e helft kwam Flevo Boys vrij snel op 0-2, 0-3 en 0-4. Onze keeper Joppe had enkele fantastische reddingen op een aantal afstandsschoten van Flevo Boys. Maar Blokzijl gaf niet op. De wedstrijd kwam na de 0-4 achterstand pas echt tot leven. Blokzijl begon steeds beter te combineren als team. Onze achterhoede en middenveld speelden ook steeds beter (o.a. Karol, Sanne, Jamie, Nadieh en  Esmee). Dit resulteerde in de 1-4 door een afstandsschot van Jelle. Blokzijl had de smaak te pakken en vocht zich terug in de wedstrijd. De 2-4 werd gemaakt door Twan door een afstandsschot. Daarna kreeg Blokzijl een penalty. De penalty werd genomen door Twan welke werd tegengehouden door de keeper. Enkele minuten later kon Blokzijl toch de 3-4 aantekenen door een doelpunt van Twan. Het werd steeds spannender en spannender. De gelijkmaker hing in de lucht.

En inderdaad, Lesley maakte door middel van een fraai afstandsschot de welverdiende gelijkmaker voor Blokzijl (4-4)!!!
Onze jongens en meisjes hebben allen hun uiterste best gedaan. Wanneer er goed getraind wordt en een ieder zijn eigen taak uitvoert, zullen op korte termijn overwinningen voor Blokzijl gaan volgen! Proficiat Blokzijl, ga zo door!!!