Het is vandaag 5 mei. We moeten tegen Creil. Om half 10 waren we bijna allemaal aanwezig. Om 10.00uur begon de wedstrijd. Creil begon gelijk heel goed. Binnen een minuut was het al 0-1 maar in diezelfde minuut was het ook al 0-2. Nu zal Blokzijl toch wel wakker zijn!!! Maar nee nog geen minuut later was het al 0-3. Het zijn net diesels onze jongens en meisjes ze moeten even op gang komen. Ook de 0-4 was er al. Na een flink aantal aanwijzingen vanaf de kant en veel aanmoedigen ging het nu toch beter. Het samenspel werd beter we hadden een echte kans helaas miste die net. Creil ging weer als een speer over het veld 0-5 en ook het zesde doelpunt werd gescoord. Ineens kwam er een goede aanval van onze kant. We gingen met z’n allen naar voren na een goede voorzet van Lucas kon Lucian scoren! 1-6 dit was vlak voor de rust. Na een goede peptalk van Marina begonnen ze aan de tweede helft. Even verzwakte onze aandacht waardoor de tegenstanders konden scoren. 1-7. Nu kwam Blokzijl er werd  goed samengespeeld waardoor Lucian kon scoren. 2-7 Filip speelde erg goed achterin en ook Sanne speelde heel goed. Bij een aantal spelers zag ik hoe veel beter ze al zijn geworden sinds het begin van deze competitie. Marcel was weer even snel als altijd waardoor hij zijn tegenstander vaak net te snel af kon zijn. Esmee en Sophie stonden echt hun mannetje. Maurits en Lucas waren heel goed in het breed maken van het veld waardoor er meer mogelijkheden om af te spelen waren.  En zonder keeper Eddy hadden we het nooit gered. Hele goede reddingen heeft hij vandaag weer gemaakt. De wedstrijd was nog niet afgelopen wij kregen nog een goede kans maar miste het doel net. Creil scoorde nog een keer 2-8. Met nog 10 minuten te spelen kwamen onze jongens echt op gang. Eerst kon Lucian nog een keer scoren daarna nog een grote kans en als laatste scoorde Lucas. Eindstand 4-8. Als we nog een half uur doorgespeeld hadden dan konden we zeker nog winnen. Helaas was de tijd op. Volgende keer  eerder beginnen met het goede spel van de laatste 10 minuten van deze wedstrijd dan gaan we echt winnen!!!

Groet Helga