Blokzijl E2 – SVM E2 (zaalvoetbal)
Tweede wedstrijd in de zaal en wel tegen Marknesse E2. Het belooft een mooie wedstrijd te worden daar de tegenstander een klasse hoger speelt.
Blokzijl treedt aan in een aangepaste samenstelling; Manon uit logeren, Janick geblesseerd aan zijn hand en Theo aan het trainen in Apeldoorn. Toby was gelukkig bereid een extra balletje te trappen en kwam het team versterken.
Stan was net op tijd terug van de wintersport en begon, na een nachtelijke rit huiswaarts, helemaal uitgeslapen (van 20:00 tot 6:45 geslapen!!) aan de wedstrijd.

Het was de eerste wedstrijd even wennen. Door het direct druk zetten van de tegenstander en jagen op de bal van Marknesse  was Blokzijl niet in staat om de bal rustig aan te nemen en goed positiespel te spelen hetgeen leidde tot veel balverlies.
Ook speelden beide teams in groen-witte shirts, hetgeen, als je onder druk staat, niet helpt om snel je teamgenoot te vinden.

Marknesse schoot al snelde bal op de paal en goede reddingen van Lucian voorkwamen achterstand.
Met de snelle Esmee in het veld lukte het Blokzijl om het spel te verplaatsen richting het doel van de tegenstander waardoor Lucian weer even op adem kon komen.
Toby zorgde voor balvastheid voorin en zowaar kwamen de eerste kansen voor Blokzijl. Esmee schoot rakelings naast en Krijn zijn inzet werd door de keeper uit de kruising getikt.
Stan stuitte in zijn doelpoging op de keeper. 0-0 was na 14 minuten de eindstand.

De tweede wedstrijd had hetzelfde begin als de eerste. Direct druk en jagen van de tegenstander zorgde weer voor veel balverlies en kansen voor Marknesse. Lucian hield knap zijn doel schoon. Beetje bij beetje lukte het Blokzijl beter en beter om naar voren te voetballen.
Helaas kwam, vanuit een corner, de 0:1 voor Marknesse op het scoreboord. Lullige was dat deze goal onterecht door de scheidsrechter werd toegekend. De bal ging door een gat in het zijnet  achter de paal langs het doel in.
Compliment aan de spelers van Blokzijl en coach Arie voor het !respect! voor de scheidsrechter.
Blokzijl deed er nog een schepje bovenop en begon counter voetbal te spelen en kwamen steeds vaker vrij voor de keeper.  Alleen dat aannemen en afspelen van Theo…….dat moet je natuurlijk niet doen als je op het doel van de tegenstander kan schieten!! De verdediging van Marknesse was er blij mee.
Gerechtigheid voor Blokzijl kwam vanuit een corner: Toby vond het hoofd van Krijn en Krijn kopte hard in. Gelijk!
Blokzijl bleef opzoek naar de voorsprong maar wis het niet af te maken.
Eindstand 1:1.
Na afloop repareerde de scheidrechter het zijnet……maar de 1:1 bleef…..

Ruben Tienpont