Gezien het spelbeeld had Oranje Zwart als er iemand moest winnen het meest recht op. Kijk maar hoe de wedstrijd verliep.
Op het weg naar het veld komen we de scheidsrechter tegen, die aangeeft is het niet om 11.00 uur? Arie en ik meteen, dacht het niet we spelen altijd om 10.30 uur.
Vervolgens hebben we onze warming up gehad, nog geen tegenstander. Nog 4 minuten en daar komen ze aan.
Ze willen eerst nog een W-up gaan doen maar ja dan had je er eerder moeten zijn. Moet zeggen vonden ze ook prima en hup opstelling gemaakt en daar gingen ze dan.
We spelen 8 – 8, dat  is prettig want dan heb je twee wissels. We hadden de trainingen ervoor aandacht besteed aan het inspelen van de bal waardoor je het veld beter benut. Een terugspeelbal op de keeper geeft meer rust dan een bal over de zijlijn. Daarnaast is Lucian niet van suiker, die pakt ook gerust een wat hardere bal.
Het is zoeken en zwoegen tegen een tegenstander die net iets eerder bij de bal is en meer zijn body gebruikt. Het komt er op aan dat je weet wat je moet doen in het veld en waar je moet staan. We houden lang stand, want Oranje Zwart zet keer op keer een aanval in op het doel van Blokzijl. Ze treffen lat, naast en Lucien die er een super bal uit haalt. Tot nu toe is de 0-2 terecht en we hebben nergens recht op.
Maar dan kentert de wedstrijd langzamerhand. Daan schiet langs de lijn geeft hem voor……. Iedereen houdt de adem in. Janick kan de bal zeg maar  d’r in pissen, echter vindt hij het nog lastig de bal met borst of hoofd te spelen. De voet komt te laat op hoogte en de eerste kans gaat aan onze neus voorbij.
We komen wel meer aan het spelen. Dit komt ook doordat Stan meer en meer de bal goed raakt op het middenveld. Dat betekent dat je de bal langer in de ploeg houdt. Het is rust en Manon wil eigenlijk naar Oma die staat te kijken. Ik zit in dubio want ik wil dat ze bij het team blijft, we worden sterker en moeten als groep gaan beseffen dat het best wel kan.
Maar het is natuurlijk super stoer dat je oma komt kijken. Ze krijgt tenslotte niet de kans naar haar  toe te gaan. Maar oma kom gerust vaker want Manon vindt dat leuk.
Tweede helft begint. We nemen meer initiatief. Dat komt ons spel ten goede. Hebben aanzienlijk meer bal bezit en de achterhoede staat. Steven speelt gewoon de bal terug naar de keeper, onderdruk of niet hij blijft rustig en hij zet z’n poot er goed in. Zeker weten dat zijn vader trots op hem is. Ik wel in ieder geval. Krijn zet de turbo 4 keer aan waardoor de tegenstander hem pas op pikt bij de eigen achterlijn. Helaas lukt het afronden en de bal aan een medespeler geven die er beter voor staat net niet. Maar wat een power!
Terug naar de 0-2, gezien het spelbeeld hebben we recht op een goal. We gaan door. Esmee laat zich gelden als een meid met pit. Ook zij weet haar snelheid niet. De tegenstander schrikt zich het schompes omdat ze gewoon 3 keer wegloopt bij die goser zonder dat die er überhaupt bij kan houden. Ze knalt op de goal gaat net mis en biedt zich aan als een diende speler. Prachtig om te zien hoe zij zich ontwikkelt.
Lucas heeft in de eerste helft alleen mijn stem gehoord met als boodschap, kom in actie, blijf bewegen. Hij komt in de tweede helft beter en beter in zijn rol. Dat lopen levert hem niet zo veel op, tot dat hij ziet dat de tegenstander minder in actie komt.
Kewin werkt hard, maar heeft moeite met de passing. Daar gaan we aan werken de komende weken. Grappige is dat hij zeker het inzicht heeft voor een aantal loopacties waarbij een tegenstander verrast wordt.
Blokzijl dicteert de wedstrijd maar komt aanvalskracht te kort om maximaal druk te zetten. Dat kunnen we ze niet aanrekenen. Ze blijven aanvallen en gaan voor een overwinning. Daan met zijn snelheid en schotkracht, schiet 1 keer snoeihard op de paal. De ander keer wil hij te snel scoren waardoor het schot over gaat. Hij blijft de actie maken en is zo gevaarlijk voor Oranje Zwart.
Het had inmiddels 3-1 moeten staan. In de voetballerij gaat het dan zo dat de tegenstander scoort als je het zelf niet doet. Zo ging het ook. Vanuit een counter wisten ze te scoren en 0-2 te noteren. Blokzijl bleef voetballen. Janick bleef knokken, viel even terug vlak na rust. Wist even niet wat hij moest  doen in de punt wel of niet. Her vond zich en knalde er lekker in. Je zag hem soms gewoon niet staan, want de tegenstander stak een arm uit en weg was het gezicht van Janick. Samen met Daan maakte hij  het Oranje Zwart verschrikkelijk lastig. Het mocht niet baten. De scheidsrechter gaf nog een paar keer een pipo de clown bal. Ik snapte het ook niet maar dat bleek een scheidsrechter bal te zijn. Normaal laat je de bal vallen, maar hier wordt met donders geweld de bal vanuit de nek keihard op het veld gegooid. Voor deze kids was het dan even zoeken waar die bal in vredesnaam was. Komt dat dingen een meter of 3 uit de lucht vallen. Het lijkt het programma, op goed geluk wel.
Maar goed hij vloot na ander halfuur voor het eindsignaal. 0-2 Een terechte winnaar, maar er had voor Blokzijl E2 meer ingezeten. Los van dat hebben ze super gespeeld, geknokt. Ze zetten een ontwikkeling in dat smaakt naar meer.
Volgende week spelen we tegen Genemuiden E3 een zware pot maar als de ontwikkeling mee gaat hopen we daar een leuke pot voetbal neer te zetten.