Met een zesde plaats in de competitie en een coach die graag vierde wil worden, wordt er gestart aan de wedstrijd tegen Kraggenburg E1(het team wat ongeslagen boven aanstaat). We begonnen met een plan van aanpak. Vraag van de coach aan de spelers, wie wil er graag vierde worden in deze competitie? Iedereen steekt de hand omhoog.
Dat betekent dat je alles moet geven om een kans te blijven houden op die positie. Dat houdt in dat je weet wat je taak is, deze zo goed als je kunt uitvoert. Daarnaast is hard werken, een must om in de race te blijven. Aansluiten van de linies, is het key woord van vandaag. Daarmee maak je alle linies sterker.
Mooi trouwens dat iedereen wil gaan voor die vierde plaats. Dat stemt de coach deugd, staat hierin niet alleen. Kunnen we samen er voor gaan.
W-up doen we eens op het veld bij de kantine. Kunnen we nog even terug naar de kleedkamer om daar nog wat door te nemen. Iedereen is bezig met de wedstrijd en wil er vol voor gaan. Na de W-up de kleedkamer in en de laatste dingen bespreken met de groep.
Voordeel is dat je de ballen niet meer mee hoeft te nemen en dus niet kwijt raakt en op het veld kun je gelijk de positie innemen waar je moet staan. We spelen 8-8 en daar hadden we al rekening mee gehouden en dus kunnen we hier snel op aanpassen.
De wedstrijd begint en vanaf het begin loopt het niet. We kijken, zijn geen eenheid en we missen rust in het team. Even een bal aannemen zodat een ander een positie in kan nemen. Dat breekt ons al snel op want Kraggenburg scoort 1-0 en 2-0.
Hoe kan dat, we blijven zoeken naar de juiste manier van spelen en worden geholpen door Daan die van afstand er lekker een bal in schiet. 1-2.  Zou dit dan helpen. Rust of wel pauze, ook hier geeft de coach aan dat we meer als team moeten gaan spelen, we staan veel te veel af te wachten. Help elkaar.
In de tweede helft weet toch Kraggenburg erg makkelijk te scoren. Het gaat eigenlijk nergens over. Dit hoeft echt niet. Krijn naar het middenveld gehaald om met meer snelheid druk te zetten. Het is in ieder geval de omslag voor de wedstrijd. Die we niet meer zullen winnen. Krijn heeft er zin in vandaag en drukt door, met als resultaat 2-4.
Het had nog gekund en ze speelden vanaf 15 minuten in de tweede helft het voetbal wat we voor ogen hadden. Druk op de bal en aansluiten op de linies. Het mocht niet meer baten.
We kunnen terug kijken op een heel leerzame wedstrijd. Waardoor dit team en de speler kan groeien om beter te worden. We hebben voor het eerst even een na bespreking gehouden. Hierin hebben de spelers en de coach elkaar aangegeven dat de fouten die gemaakt zijn opgevangen kunnen worden door elkaar te helpen. De ene keer is het aangeven dat je inderdaad beter had kunnen opstellen, de andere keer moet je iemand uit de negatieve spiraal halen.
Tot slot is het wel weer super gaaf dat er zoveel ouders en opa’s(en ik weet het niet zeker of er oma’s waren) aanwezig waren. Dat hebben we als team en coaches nodig. Daar doen we het voor. Zoals velen zeggen binnen de club, we zijn geen topclub. Is onze reactie, we willen wel top presteren binnen de mogelijkheid die we hebben. Dan is het prettig dat degene waar je een band mee hebt er ook zijn. Voel je, je top en ben je even die topper. Dat maakt het dat je voetballer wil zijn bij Sv Blokzijl.