Na een zwaar bevochten duel 3-3 in een koud Emmeloord was vandaag de thuis wedstrijd tegen Flevo Boys E7

Met het voetbaloverwicht van de vorige ontmoeting en het slappe begin van de vorige wedstrijd (binnen 5 minuten 0-2) in het achterhoofd begon Blokzijl geconcentreerd en sterk aan de wedstrijd.
De eerste kans in de eerste minuut kwam van de voet van Steven.
Met Steven op de mid-mid en de snelle Esmee en Krijn achterin, Yannick op links en Manon op rechts vond Blokzijl makkelijk de snelle combinaties naar voren en werd de aanval van Flevo Boys snel er uit gelopen.
Na een mooie steekpass van Daan schoot Yannick perfect de bal in de verre hoek. Terwijl de handen al de lucht in gingen kreeg op wonderbaarlijke wijze de keeper van Flevo Boys nog net zijn vingertoppen tegen de bal en hield zijn doel schoon.
Ook de volgende bal van Daan werd knap gestopt.
Na de wissel Stan voor Esmee schoof Steven terug naar achter.
Er ontstond daardoor veel ruimte op het midden veld waar zowel Blokzijl als Flevo Boys gebruik van konden maken.
Krijn dook in het gat en zette met een super pass Daan vrij voor de keeper. Daan schoot iets te vroeg en doordat de bal voor het schot net opwipte ging de bal ruim naast het doel.

Flevo Boys herpakte zich en kwam door de ruimte op het middenveld dichter bij het doel van Blokzijl.
De wind mee hielp ze ook en nadat het eerste schot naast het doel van Lucian ging was het tweede schot wel raak. Hard, laag, wind mee net onder de duikende Lucian door.

Blokzijl stelde snel orde op zaken met hulp van een verdediger van Flevo Boys. De verdediger verlengde het afstandsschot van Daan perfect naar en in de kruising. 1-1!

Het duel werd langzaam wat fysieker en feller. Een flinke maar correcte bodycheck van Steven vlak bij de achterlijn werd door de scheidsrechter beoordeeld als vrije trap voor Flevo Boys.
Door het sterke gevoel van onrecht was de concentratie van Blokzijl weg en werd de bal in de rommelpot voor het doel hard ingeschoten. 1-2.

Blokzijl bleef daarna te lang hangen in hun gevoel van onrecht en was de laatste minuten van de eerste helft meer tegen de scheidsrechter aan het strijden dan zich te concentreren op het spel.
Het leverde een aantal flinke kansen op voor  Flevo Boys in een fase waar Blokzijl gelijk had kunnen komen.

De tweede helft begon als de eerste; offensief Blokzijl, nu met wind mee, op het doel van Flevo Boys.
Een mooi schot van Esmee werd knap gered door de keeper. Een inzet van Daan met links miste kracht.
De lange passes en uitrappen van Lucian zorgden voor veel gevaar voor het doel van Flevoboys.
Flevo boys verdedigde dan ook met vier man achterin lang hun voorsprong.
Ze kwamen zelfs na een hoekschop op 1-3.

Blokzijl liet zich niet van de wijs brengen en startte,  een mooi eind offensief, met z’n allen, weer geconcentreerd op de bal en het spel.
Uiteindelijk kregen ze dan loon naar werken; Daan krulde de bal vanaf links knap in de verre kruising en Yannick schot hard vanaf grote afstand raak. 3-3!

De laatste kans op de overwinning kwam van de voet van Manon. Helaas miste de bal net het doel…..
Zaterdag tegen Genemuiden! Het moet toch weer een keer lukken een overwinning mee naar huis te nemen!