Zaterdag 16 maart het is koud, maar gelukkig droog. De spelers van Blokzijl E2
worden om 9.30 uur verwacht op het voetbalveld. In de kleedkamer houdt Theo
een korte voorbespreking. Hij legt aan de spelers uit wat hij van hen verwacht
en hij geeft aan welke positie ze moeten spelen. In overleg met de coach van de tegenpartij wordt er besloten om 8 tegen 8 te spelen. Om 10.15 is het zover de wedstrijd kan beginnen. De spelers hebben goed geluisterd tijden de voorbespreking, want ze beginnen sterk en zijn gelukkig niet onder de indruk van de tegenpartij zoals vorige week tegen Flevoboys. Toch wordt de tegenpartij steeds sterker en worden door de spelers van Blokzijl fouten gemaakt, waardoor het gauw op 1-0 komt voor Desz. Blokzijl laat het er niet bij zitten, Daan ziet kans zijn tegenstander te passeren en schiet op het doel, maar helaas hij gaat er naast. Een paar minuten later krijgt Lucas ook een kans, mooi schot maar net naast het doel. De tegenpartij gaat meer druk zetten en onze spelers vergeten wel eens om bij hun mannetje te blijven. Gelukkig hebben we Steven, wat een rust brengt deze speler in het team en wat hij moet doen doet hij goed, samen met Krijn ervoor zorgen dat de bal niet bij Lucian in de buurt komt. Voor de rust geeft Manon een goed voorzet naar Daan en die knalt op het doel, bijna een doelpunt. Desz komt terug, 2-0 ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar wat een mooi doelpunt, deze kon Lucian onmogelijk houden. Dan fluit de scheidsrechter rust. Theo en Arie houden een peptalk  naar de spelers van Blokzijl en dan wordt er begonnen aan de 2e helft. De spelers gaan er voor en doen hun uiterste best, vorige week stonden ze ook met 3-0 achter en werd het 3-3 dus er kan nog van alles gebeuren. Aan kansen ligt het niet Stan, Esmee, allemaal hebben ze één doel scoren, maar de bal wil er gewoon niet in. Hier maken de tegenstanders gebruik van, zoeken hun mannetje en bam 3-0. De spelers van Blokzijl geloven er niet meer in, Krijn verdedigt top, maar dit wordt hem niet in dank afgenomen, zijn mannetje kan het dan ook niet laten om hem af en toe een tikje tegen zijn hak aan te geven. Toch worden er ook fouten gemaakt bij Desz waardoor Janick alleen richting het doel kan lopen, maar door de druk en snelheid, schiet hij mis. Dan fluit de scheidsrechter, Desz heeft gewonnen met 3-0 van Blokzijl. Jammer, verliezen is niet leuk, maar hoort ook bij voetballen en ja er zijn fouten gemaakt, maar van fouten kun je leren en daarvoor zijn de trainingen. Succes jongens en meiden van E2 en op naar de volgende wedstrijd.

Renate  Polkerman