Het is zaterdag 17 november ’s morgens om 9 uur, de zon schijnt maar het is nog koud na de nachtvorst van afgelopen nacht. Wel fantastisch voetbal weer, windstil en lekker koel. Voor de vele stilstaande toeschouwers i  is het wel fris. De wedstrijd begint wat spannend , Blokzijl begint scherp een  aanval, een hoekschop, helaas schiet Ealse net te laat. Er zijn  wat kansen heen en weer dit duurt echter niet lang en dan valt het eerste doelpunt voor Blokzijl, na een combinatie  van Enrico, Ealse en Jan scoort Jan, 1-0.
Even later een kans voor Vollenhove, Frans redt. Dan Loopt Ealse door naar het doel  en schiet in de goede hoek, 2-0.  Even later onderschept Toby de bal, schiet naar Ealse en het lijkt of ik de herhaling zie van het doelpunt er voor weer precies goed in de verre hoek, 3-0.
Dan zijn er een paar hoekschoppen bij Frans  doordat iedereen zijn steentje bijdraagt wordt een doelpunt voorkomen. Even later verovert Toby de bal op het middenveld en speelt over naar Bram speelt  snel  en goed naar de vrije Ealse en weer een goal 4-0.
Iets later schiet Ealse voor vanaf de achter lijn, speler van Vollenhove, eigen doelpunt , 5-0. Voor het zesde doelpunt  speelt Jan mooi  vooruit in de loop naar Bram, deze speelt naar de vrijstaande Bart en die scoort hoog  het doel. , 6-0.
Rust, na de limonade gaan we verder.
De tweede helft verliep met minder doelpunten voor Blokzijl. Er werd er nog wel 1 gemaakt, Toby speelt naar Jan , die speelt naar Bram, en die maakt een goal 7-0. er waren nog wel wat kansen. De verdediging  hield de nul, een belangrijke redding van Frans hielp daarbij, dat is natuurlijk een goede opsteker, ook was er het vertrouwen in de achterhoede om terug te spelen op Frans en zo samen de opkomende aanvallers geen kansen te geven om te scoren. Mede door snelle spel hervattingen en de mannen die vrij stonden waren er nog wat mogelijkheden. De verdediging met Kyran  en Enrico en het middenveld met Jurgen en Toby voorkwamen dat Vollenhove echt gevaarlijk werd, vooral in de tweede helft moest er nu en dan hard gewerkt worden om de tegenstander geen kans te geven. Jan had nog een kans die werd knap gestopt door de keeper van Vollenhove. Ook werd hij een keer onderuit gehaald terwijl hij over de speler heen sprong, helaas zag de scheidrechter dit niet, en kwam er geen vrije trap, maar ook dat hoort bij voetbal hoe moeilijk dat soms ook is.
Al met al toch weer een wedstrijd gewonnen, mooie doelpunten door goed, snel ,en  slim samenspel. Het blijft een feest om naar jullie spel te kijken. Op naar de volgende wedstrijd, blijf samenspelen en tikken, dan is veel mogelijk, succes jongens!!

Groetjes Charly