25 september  2012  oefenwedstrijd SV Blokzijl E1- V.V Steenwijk E2

De avond begon al goed: E1 is de eerste ronde van de beker door.

Na een bespreking en een warming-up maakte E1 zich op voor de vooralsnog laatste oefenwedstrijd tegen V.V Steenwijk E2.
Onze jongens begonnen direct goed aan de wedstrijd, de 1e minuut al een doelpunt.
Zo ging het eigenlijk de hele wedstrijd door, het werd een waar doelpunten festijn.
Wat mij, verdere toeschouwers langs de lijn maar ook de tegenstander opviel was dat hier een reuze goed team stond te voetballen.
Een team dat schitterde door fantastisch samenspel, voor elkaar wilde werken, elkaar de ballen gunde en werkelijk waar als een echt team opereerde.
In totaal werd er 10 keer voor en 10 keer na rust gescoord wat een eindstand van 20-0 opleverde. V.V Steenwijk is eigenlijk maar een keer of 3 wat gevaarlijk richting ons doel gekomen. Maar goed verdedigende acties van zowel keeper als achterhoede voorkwamen een doelpunt. Op het middenveld twee snelle jongens op links en rechts die strooiden met voortreffelijke voorzetten.  De voorhoede op zijn beurt die deze ballen vervolgens correct aannamen en de achterhoede van Steenwijk volledig het bos in stuurde. Maar ook niet te beroerd was om terug te verdedigen wanneer Steenwijk in de aanval ging.
Vermeldingswaardig is de keeper van Steenwijk die er behoorlijk wat ballen heeft uitgehaald.
Compliment aan de trainer Roel en uiteraard het gehele team: Jurgen, Jan, Enrico, Kyran, Toby, Ealse, Frans, Bram en Bart! Als jullie op deze manier blijven ballen dit jaar dan zou het wel es een mooi seizoen kunnen worden, misschien niet altijd zulke dikke overwinningen als vanavond maar toch!