Na een paar prachtige zonnige dagen, is het vandaag zeer koud en staat er veel wind. Gelukkig is het droog en is er aandacht van opa’s, ouders, zussen en broers en zelfs Enrico is samen met zijn moeder van de partij. TOP! Er is een kans om de wedstrijd te winnen. Wij zijn er klaar voor. E1 maakt zich op voor een mooie pot voetbal.
In de eerste 5 minuten begint Blokzijl goed; ze maken het spel breed, zijn goed aan te spelen, vragen om de bal en spelen hierdoor mooi over. Hun vijand in de eerste helft is de wind. De hoge ballen veranderen van richting en hiermee is het voordeel voor de tegenstander een feit. In de 12e minuut scoort Urk dan ook zijn eerste doelpunt. Toby zet de aanval in, Manon heeft de mouwen opgestroopt, alle spelers (inclusief Sanne van E2) gaan mee en werken hard. De laatste minuut voor rust laat Blokzijl mooi spel zien, maar de bal gaat er niet in.
De tweede helft heeft Blokzijl na 5 minuten alweer een goal tegen. Balen……….de kans op winst lijkt voorbij. Het blijft moeilijk om dan toch de koppies niet te laten hangen. Na diverse aanwijzingen van de coach(es) en het voordeel nu voor Blokzijl van de windrichting, maakt dat Toby vanaf een afstand schiet en zie daar……een prachtig doelpunt. Welverdiend!!!!! Nu het dan toch nog blijkt te kunnen, gaat Blokzijl ervoor. Een beetje druk op het doel, wat meer mannetjes en vrouwtjes naar voren……weer een schot van Toby. En al is het vol bij het doel, de bal weet de juiste weg te vinden. GOAL!!!!!!!!!! 2-2.
Het kan dus toch, zelfs de 3 punten pakken in deze wedstrijd is nog haalbaar. Er zijn nog maar een paar minuten te gaan. Het word spannend als Toby nog een vrije trap mag nemen voor het doel. Hij schiet richting de goal, Manon neemt de bal aan…..schiet……en de bal zit, 3-2
Een welverdiende overwinning! Wij hebben genoten, E1 Van harte.

Marieke