08.45 uur Een trieste novembermorgen……het terrein van SV Blokzijl ligt er nog een beetje verlaten bij, maar op het achterste veld zijn toch al twee ploegen die zich warm lopen voor de aankomende wedstrijd. SV Blokzijl schiet de keeper nog even in en dan gaat de wedstrijd, onder zachte weersomstandigheden, beginnen. Blokzijl speelt tegen Tollebeek, een gelijkwaardige tegenstander, gezien de resultaten tot nu toe.
Blokzijl weet elkaar goed te vinden en start met een mooie pot voetbal. In de 2e minuut heeft Enrico dan ook al de gelegenheid om Blokzijl op een voorsprong te zetten.
Dit laat Tollebeek niet op zich zitten en zet Blokzijl dan ook stevig onder druk. Met 2 ‘grote’ spitsen van Tollebeek, wordt het Blokzijl niet makkelijk gemaakt.
Toch worden er mooie voorzetten vanuit corners en passes gegeven, maar helaas….. de bal gaat er niet in. Nu zet Tollebeek de aanval in en schiet op het doel. Jurrian heeft een super redding, maar de bal komt terug en Tollebeek kan scoren 1-1. Even later krijgt Tollebeek vanuit een corner weer een kans en scoort 1-2.
Blokzijl zet door, ze staat wel vrij, maar komt niet aan spelen toe, omdat ze meer moet verdedigen. In de 20e minuut staat Tollebeek vrij en deze kans benutten ze weer, nu is het 1-3.
Met deze achterstand laat Blokzijl zich niet kennen; Janick neemt de bal goed mee naar het doel van de tegenstander en schuift de bal af naar Toby, die scoort. Prachtig voetbal van deze heren!
Met deze 2-3 beginnen we aan de 2e helft. Het begin ziet er veelbelovend uit; mooie combinaties en we spelen aan de goede kant van het veld. Het werken wordt beloond, want als Janick de bal naar Toby schiet, neemt hij de bal mooi mee en …..doelpunt! Gelijkspel 3-3. Blokzijl voelt dat er nog winst te behalen is en het wordt echt spannend. De druk wordt opgevoerd door Blokzijl en diverse kansen gecreëerd. Na een beste uittrap neemt Toby de bal aan, geeft de bal op rechts, waar Enrico de bal meeneemt, kapt, draait en scoort! 4-3 is een feit. Enrico heeft nog lucht over en ziet Jurgen bij het doel staan…Enrico schopt de bal, waar Jurgen op precies de goede tijd op de juiste plek staat om de bal er mooi in te tikken….weer een doelpunt.
Het blijft een mooie wedstrijd, Blokzijl blijft er voor werken. Jammer genoeg kan Tollebeek 1 minuut voor het fluitsignaal nog 1x keer scoren vanuit een corner.
Jongens en Manon, het was een mooie wedstrijd en met een eindstand van 5-4 mogen jullie trots naar huis gaan. Terecht werd gezongen; waar is het feestje? Hier is het feestje……..Geweldig gedaan!