Opnieuw moesten we spelen tegen een koploper, nu SVM. Maar na de wedstrijd tegen Urk is er veel veranderd. Er wordt gekeken wie er verdedigd moet worden, loopactie worden gemaakt en er wordt geknokt voor elke meter.
Blokzijl E1 startte goed. Het zette druk op het doel van SVM.  Die mochten van geluk spreken dat er niet een paar ballen invlogen. SVM had een paar technische spelers die met de bal super iemand konden uitkappen. Maar het leek niet genoeg te zijn tegen Blokzijl.
Dan valt de 1-0, niet verrassend, uit een schot van Enrico, die de keeper niet onder controle krijgt, scoort Janick die er razend snel bij is en de bal er in tikt. Super natuurlijk dat we voorstaan.
Dan krijgen we nog een kans, we gaan alleen op de goal, wat 2-0 had moeten zijn. Een te makkelijke pass wordt de inleiding naar 1-1. SVM reageert super snel en scoort door een snelle omschakeling.
SVM wordt sterker en weet 1-2 te scoren. Even is het team aangeslagen.
Rust.
We moeten werken aan precisie, we doen ons zelf te kort.
In de tweede helft maakt de scheidsrechter 3 cruciale fouten voor de wedstrijd. De eerste is een penalty. Een niet doelgerichte kans wordt door twee speler tegen gehouden. De overtreding was een vrije trap. Helaas dacht de scheidrechter daar anders over. Jurian pakte de penalty geweldig . Met een ongelofelijke reflex duikt hij de bal uit het doel. Vervolgens krijgt Toby een tikt op zijn benen, komt uit balans. Scheids geeft voordeel, maar vergeet dat Toby uit balans 4 spelers van SVM tegen komt. De onderschepping zorgt voor 1-3. Wedstrijd gespeeld.  In de uitval wordt Enrico belemmert te kunnen scoren.
Blokzijl gaat er vol in, om er alles uit te halen en we verliezen niet door de scheidsrechter, maar op basis van de gemiste kansen. De 1-4 valt en daarmee moet je dan genoegen nemen. Terwijl een gelijkspel zeker terecht zou zijn.
Jammer voor de spelers van Blokzijl die hard gewerkt hebben en goed bezig zijn.  Maar de ontwikkeling gaat door en ze gaan zeker wel weer puntjes pakken deze competitie. En de scheidsrechter heeft zijn best gedaan en heeft keuzes gemaakt. Dat ik daar niet mee eens ben is dan jammer maar hij stond er en nam initiatief, respect daarvoor. Wij gaan vol door met de ingeslagen weg en bereiden ons voor op de zware beker wedstrijd zaterdag 19 oktober. Super gave uitdaging, want we hebben niks te verliezen maar kunnen alleen maar winnen.  We gaan er alles aan doen om het Urk E3 lastig te maken en misschien voor een stunt te zorgen.