Zaterdag 12 april in de mist om 9.00 uur tegen SVM E1. De heen wedstrijd stond nog in ons geheugen. Vandaag zou alles anders gaan, we gaan van onze eigen kracht uit. Je hebt 1 aanval nodig om te scoren.
Vanaf de eerste minuut waren de spelers van Blokzijl aanwezig in de wedstrijd. Ze speelden als een team, ieder zijn eigen taak. Daarnaast beginnen ze elkaar al goed te coachen. Zo hoor je: “Neem even over, jij gaat naar die man”.
De verdediging stond en aanvallend kregen we een paar kansen die er ook in hadden gekund.
SVM speelde slapjes en was niet scherp. Kwam vaak te laat en de ballen kwamen niet aan. Toch moest Blokzijl blijven opletten en hun positie blijven innemen.
SVM kwam een paar keer gevaarlijk voor het doel, maar Jurian die steeds sterker wordt wist die ballen te pakken. Zo niet dan hielp een medespeler hem, door de bal weg te poetsen.
Kyran zorgde voor een paar gevaarlijke momenten voor het doel van SVM en zorgde er voor dat SVM steeds twee man achter hield.
Mark Slagter deed het als scheidsrechter goed. Was prima aanwezig en zorgde dat de wedstrijd verliep zoals het moest lopen. Hij liet een ingooi overnemen als de voet los van de grond kwam. Goed leermoment voor de spelers. Compliment daarvoor. Even vervelend moment bij een ingooi, waarbij emoties direct een rol spelen. Als trainer zei ik daar wat op mn hart lag. Dat is niet altijd het beste maar is er uit voordat je het weet. Zegt meer over mij dan over jouw! Het doet niks af van je goede fluiten. Ik zeg top gedaan!
Toby speelde weer zijn eerste wedstrijd na de liesblessure. Je zag nog dat hij het best wel eng vond, want het zal toch niet weer er in schieten. Zijn momentjes kwamen er zeker. Hij mocht ze kiezen, want net terug na een blessure is lastig en dat pakte ie goed op! Hij leip de verdediging er totaal uit en dat gaf hem kracht. Blijf geloven in die kans, met jou snelheid en schot komt dat zeker een keer.
Jurian heeft de smaak te pakken. Na Desz gaan zijn uittrappen steeds verder. Ook nu weer kwamen er aanvallen uit voort.
Anne speelde vandaag weer een goede pot. Het geven van rugdekking en de bal pakken wanneer het moet, geweldig. Prettig te zien dat hij de weg heeft ingeslagen van groei en ontwikkeling. Hij gaat voor de actie, de bal en met zijn hard schot in de benen, zet hij een ander in een goede positie.
Manon blijft top presteren, ook nu wist ze goed om te schakelen van aanval naar verdediging en andersom. Was ze daar, waar hulp nodig was. Ze begint meer en meer teamspelers te coachen, mooi om te zien.
Remco voelt zich steeds meer bij E1 betrokken. Hij mag nog iets meer voor de bal gaan. Na een bal veroverd te hebben en een tegenstander te hebben  uitkapt, wordt hij iets te lief want de tegenstander moet ik natuurlijk niet raken. Dat zal niet netjes zijn. En daar ligt nog winst, want daar zou hij perfect zijn ingezette actie meer steun kunnen geven. Waarmee het team meer kansen gaat krijgen. Maar Remco je scoorde een fantastische goal. Uit de rebound nam je hem snoei hard op de pantoffel. De bal ging als een streep in de goal. Daarna zat jouw kopbal er bijna in, scheelde echt weinig.
Damien  moest  veel team werk doen. Dat betekent zn mannetje opvangen en aansluiten voor de aanval. Je hebt geweldige acties gemaakt waar het team veel leuke dingen mee kon doen. Je hebt gestreden. Top van je.
Kyran begon in de spits, daar heb je het SVM lastig gemaakt. Daarna kwam je op het middenveld. Lastig, want je zat in de aanval. Je vergat daardoor je tegenstander uit te schakelen. Je pakte dat snel op en daarmee was het evenwicht terug in het team. Super gedaan!
Jurgen je hebt een aantal goede momenten gehad. Waarbij je, je lichaam gebruikte om de bal te verdedigen. Er waren een paar kansen waarbij, als je de bal goed op de voet had gekregen, de keeper niet blij mee was geweest. Je moet hard werken om dit niveau op te pakken, maar je knokt elke week om daar beter in te worden.  Blijf er voor gaan, blijf werken aan je techniek en handelingssnelheid(legt moeders wel uit wat dat is, anders leg ik het  op de training uit).
Herstellen van een operatie Enrico en Janick, zou leuk zijn als deze jongens weer snel terug kunnen komen.
De eindstand 1-2 was gekeken naar de goals terecht. SVM schiet er twee in. De ploeg die zeker een punt verdiende en eigenlijk de overwinning, was Blokzijl E1. Je mag wel zeggen dat dit van de laatste weken een van de beste wedstrijd was. Het enige wat we ons kunnen verwijten is dat we die aanvallen niet hebben afgemaakt. Maar de trainers zijn trots en zien ontwikkeling bij het  team het zo goed doet. Daar doet de nederlaag niks aan af. De ontwikkeling is ingezet en daar gaan we mee verder. Vandaag voelde het verlies niet aan als een verloren pot. Wel jammer, maar wat hebben ze goed gespeeld!
Succes maandag tegen Urk E4. Ik ben er niet bij moet werken maar Egmen en Roel zullen jullie meenemen in deze strijd!