Zaterdag 1 oktober 2011.

Vandaag moesten de E spelers een uurtje eerder opstaan vanwege de vele thuiswedstrijden en veldbezetting op Sportpark de Uiterdijken.

Dus al om 9:00 werd er afgetrapt onder de bezielende leiding van Steven de Jonge wie waarnam voor een scheidsrechter van het tweede die verhinderd was.

In deze ouderwetse derby tegen de Beltigers kwam E1 al gauw voor door een doelpunt van Toby. E1 had er vandaag echt zin en ook de aanhangers kwamen aan hun trekken door de vele doelpunten die voor rust vielen. Na 2-0; 3-0 en 3-1 kwam het tot de rust maar liefst op 10-1.
Na de ranja wou de Belt graag verder met een man meer situatie in het veld; aangezien dat niet volgens de regels is bij de 1e teams in de verschillende categorieën, hooguit bij de lagers F-elftallen stemde het leidersduo Arie/Roel daar dan ook niet mee in. Dit tot frustatie van de leiders van de Belt, iets wat ik me van hun kant ook wel kan voorstellen. Als leider van een team wil je de Mood er bij je spelers een beetje in houden. Vanuit Blokzijl E1 geredeneerd kan daarentegen het doelpunt saldo mogelijk een rol gaan spelen aan het eind van de competitie; je weet maar nooit

De tweede helft was wat minder doelpuntrijk zodat de eindstand uiteindelijk op 13-2 uitkwam.
Uiteindelijk een mooie wedstrijd en opsteker voor onze E-tjes die goed aan deze competitie zijn begonnen met 7 punten uit 3 wedstrijden.
Een wedstrijd gekenmerkt door bij vlagen mooie aanvallen en prachtige onverwachte doelpunten.

Doelpuntmakers: Lucian 1x, Steven 1x, Bram 2x, Jurgen 4x en Toby 5x.

Peter en Bart Kragt