Zaterdag 24 maart 2012 om 10 uur start de wedstrijd met scheidsrechter  J. Lok, het is mooi weer de ochtend kou trekt weg en lijkt een mooie dag te worden. Zoals bij elke wedstrijd staan ook vandaag de ouders en grootouders weer langs de kant om het team aan te moedigen. Jan moet met de D’s meespelen en is er niet bij.
Bij de aftrap zit Blokzijl er meteen goed boven op, onze spelers schrikken nog wel van de soms grote tegenstanders, maar gelukkig is dit maar van korte duur. In het begin krijgt Blokzijl meteen  een corner Bram neemt ‘m Toby scoort bijna, niet veel later weer een corner, Ealse schiet naar Bram, goal? nee de keeper van Scheerwolde redt.
Dan is er samenspel en komt de bal bij Ealse, hij mist net het doel, even later schiet hij in de handen van de keeper, de bal lijkt er niet in te willen.
Van achteruit speelt Scheerwolde de bal ver vooruit en er komt een aanval door goed verdedigend werk van Enrico, Bart en Esmee komt Scheerwolde niet in de buurt van het doel van Frans.
Dan na 5 minuten Bart speelt naar Bram die vindt Ealse en ja een gooooaaaal!!! 1-0
Leuk dat samenspel blijft werken, 2 minuten later Enrico speelt naar Steven, die speelt naar Ealse, en die naar Bram, schot goooaaaal!! 2-0.
Bij de aftrap zit Toby er meteen goed boven op om het spel van Scheerwolde te storen. Gelukkig blijft Blokzijl combineren en zo komen er kansen, Steven naar Ealse, naar Bram boem, knappe redding van de keeper van Scheerwolde.
Even later heeft Steven een kans, maar de keeper red weer.
Omdat de bal soms door de achterhoede van Scheerwolde ineens naar voren wordt geschoten hebben ze het achterin wat zwaarder bij Blokzijl en soms staan ze met 2 of 3 verdedigers tegenover 4 aanvallers, maar door goed positie spel en hard werken van Bart, Esmee en Enrico komt Scheerwolde er bijna niet door, oee schot net voorlangs.
Even later is er weer een corner voor Blokzijl, Bram neemt hem hij komt op hoofd hoogte Jurgen kopt, net naast. Even Later Jurgen naar Steven, naar Toby net geen goal.
Even later komt Scheerwolde weer op maar door doorjagen van Esmee wordt de bal weer veroverd. Als Enrico even gewisseld staat helpt Steven achterin,ze moeten nu en dan hard aan het werk maar ze doen het goed.
Als Ealse alleen op de keeper afkomt red deze in de zoveel getrainde rebound schiet Ealse nogmaals, nu op de lat. Even later schiet Jurgen op het doel, de keeper red. Weer iets later een goede corner van Toby,  een omhaal van Jurgen, .. Mis.
Dan schiet Frans uit naar Bram die schiet naar Jurgen Goooaaaal!!! 3-0
Even later corner Bram neemt hem, schiet naar Jurgen Boem Goooaaaal!! 4-0
Achterin komen er 2 of drie kansen nu moet Frans voor het eerst echt aan het werk,corner Scheerwolde, knappe redding, even later maakt hij door zijn positie de kans op scoren klein en Scheerwolde schiet naast.
Blokzijl valt weer aan door goed overspel komt de bal bij Bram die scoort. Gooaaal! 5-0
Even later schiet Ealse weer op de lat, maar weer even later boem toch weer een Gooaaal !! van zijn voet 6-0. Jammer dat een latere kans naast gaat.
Bram scoort ook nog een keer uit een corner. We winnen met 7 -0 en heeeeel veeel kansen op meer. Goed gespeeld maar de volgende keer wat meer kansen erin schieten.

Groetjes Charley