E1 start voortvarend in de eerste competitie wedstrijd!!

Zaterdag 14 september speelt E1 Blokzijl tegen Genemuiden E3. Helaas heeft Genemuiden hetzelfde groen – witte shirts als Blokzijl. Dus moet er een aanpassing komen. Nu staat zins kort in het KNVB reglement dat de thuisspelende ploeg in zijn eigen tenue mag spelen vanwege de sponsor. Alleen was Genemuiden niet hiervan op de hoogte en dan zijn het de stijfkoppen uit de tapijtenstad die daar niks meedoen.
Dus starten we in de gele hesjes. De eerste 10 minuten waren voor Genemuiden. Blokzijl komt er niet uit. Laat zich aan de kant zetten, is net te laat. Kortom, niet scherp genoeg. Een schot op doel wordt nog wel gekeerd door Jurian, maar in tweede instantie was het dan raak, 0-1.
Beetje bij beetje komt Blokzijl er uit en gaat zich verzetten tegen de pittig spellende spelers uit Genemuiden die het niet schroomt naast de schouders ook andere lichaamsdelen te gebruiken om de tegenstander van de bal te krijgen.
Meer en meer wordt de bal in de ploeg gehouden door Blokzijl en er komen verschillende aanvallen die bijna tot de 1-1 leiden. Doordat er goed vanuit de positie gespeeld wordt zie je de bal veelvuldig over verschillende schijven gaan.
Zo weet Toby 1-1 te scoren na  een aanvalscombinatie. Blokzijl wordt sterker. Weer een aanval  van achteruit. De bal belandt bij Anne Kragt , die steeds meer groeit in de wedstrijd. Hij vecht voor de bal en kapt een aantal spelers gaaf uit. Zijn voorzet komt voor de voeten van Damien, die hem er strak in schiet, 2-1.
Het had voor de rust ook nog 3-1 kunnen zijn, want de kansen waren er.
Rust waarbij de trainers het team aangaven door te gaan met het vertoonde spel. Dat gebeurde ook. Toch was het Genemuiden die uit een corner wist te scoren, 2-2.
Een wedstrijd waar Blokzijl bleef voetballen en ging voor de winst. De kansen waren er weer voor, maar helaas wist de keeper en een aantal schoten het doel te missen.
Jurian had nog 3 super goede reddingen waardoor ook Genemuiden niet meer wist te scoren.
Een mooi resultaat, in een wedstrijd wat een terechte uitslag gaf in 2-2.
Compliment aan het team die goed gespeeld had. Geniet hier van want dat hebben jullie verdient!