Zaterdag 28-09-2013 moeten de mannen van Blokzijl E1 aantreden tegen Flevo boys E4.
De E1 had vorige week een enorme pak slaag gekregen tegen Urk E3,en verloor OP Urk met maar liefst 11-0(zie vorig verslag van Renate).
Dus was de vraag ‘’hoe zou onze mannen deze wedstrijd vergaan’’.
De voetbalkenners die een beetje de stand hebben gevolgd,konden zien dat Flevo Boys nog geen wedstrijd hadden gewonnen,maar daar koop je niks voor natuurlijk.
De warming up van de jongens was erg slecht volgens de trainer/leider,en dat was geen goed voorteken
Maar in de wedstrijd was dat helemaal niet te zien,integendeel Blokzijl speelde tot nu toe zijn beste wedstrijd.
Blokzijl speelde met lef en passie en drukte de tegenstander ver terug op hun helft.
Het kon ook niet uitblijven dat al snel de doelpunten vielen,Damien,Stan,Enrico,Anne,Jörgen en Janick hadden daar hun aandeel in.
Een ander aandeel kwam van Toby,Manon en Jurian die de complete aanval van Flevo boys onschadelijk maakten.
Al met al een groot compliment aan dit team,eindelijk hebben voetbal gezien met de richting naar voren en niet naar achteren.
Want zoals Johan Cruijff altijd zei: DE AANVAL IS DE BESTE VERDEDEGING.
De uitslag is 10-3 geworden in het voordeel natuurlijk van onze jongens.
Aankomende zaterdag wacht dit team een moeilijke opgave om dan aantreden tegen Flevo Boys E2(koploper),we hopen dan dat de jongens een goed
resultaat gaan weg halen uit Emmeloord.
Als ze net zo voetballen als afgelopen zaterdag hoef je nergens voor te schamen als je dan kopje onder gaat.
Heel veel succes E1 aankomende zaterdag.

Groet Roel