Hier komt even wat nieuws omtrent Blokzijl E1.

Ja ik kan dus niet achter blijven omdat Theo Dragt altijd zijn verslagen maakt voor Blokzijl E2 moet ik aansluiten om ook ons team E1 ook eens even te promoten.

Ons team E1 bestaat uit:
Frans Fokkes
Enrico Leeuw
Kyran Boes
Toby Boonstra
Jurgen Bouwhuis
Ealse Stap
Bart Kragt
Jan Roozeboom
Bram van Beek

Trainers Ron Grendelman/Roel Boonstra
Leider/coach Roel Boonstra

Wij zijn begonnen op dinsdag 28 aug met trainen en die training kon je merken dat iedereen er weer enorm zin in had ondanks dat we nog niet volledig waren gingen we de lijnen al uit zetten voor het komende seizoen.
Er kwam een andere opstelling/nieuwe aanvoerder/andere instelling voor bepaalde jongens en we gaan dit jaar de trainingsarbeid verhogen door veel te combineren(bal 1/2 keer raken en dan direct passing) en te werken met balverlies,en van alles wat beter kan.
We hebben nu 5 keer getraind en waar wij maar 1 keer volledig waren (reden bepaalde jongens hadden nog zwemles/straf/vakantie) maar ondanks kan ik merken dat bij de training de lat hoog ligt niet alleen bij mij zelf maar ook de jongens zelf leggen de lat hoog bij hun zelf.
Ja ik mag gerust stellen dat wij heel goed bezig zijn op dit moment je kunt merken dat de jongens er voor willen gaan en dat ze beter willen worden voor hun zelf maar wat ik het allerbelangrijkste vind voor het team.
Het team is het allerbelangrijkst daarin komen ook de normen en waarden in voor,dus het respect voor elkaar.
De jongens hebben allemaal goede dingen die ze kunnen en van elkaar weten maar de mindere goede dingen kennen ze ook donders goed van elkaar en dat is de taak van een ieder in dit team elkaar te helpen om de goede manieren te behouden en de mindere sterke manieren te verbeteren voor jezelf maar ook als team een sterke indruk te maken op je tegenstander en de verdere omgeving(supporters/ouders ed).
Daarom is het voor mij belangrijk waar de jongens komen te staan en dat geld ook voor de jongens zelf en dat noem ik’’ duidelijkheid’’
Iedereen kent zijn positie nu in het veld en daar zijn wij (Ron en mezelf) scherp mee bezig om een ieder daar naar behoren te laten voetballen.
We hebben afgelopen donderdag 13-09-2012 de eerste bekerwedstrijd gespeeld tegen Old Forward E1
Dit was onze eerste wedstrijd die we wonnen met 5-0.
Je kon merken dat we toch even moeten wennen aan alles(toch veel zenuwen bij de mannen).
De eerste helft combineren we goed en kregen veel kansen(onwennig nog) maar de tweede helft werd dat beter en de voorsprong werd dan ook terecht 5-0.
Ook complimenten aan onze tegenstander die zich niet zomaar naar de slachtbank lieten leiden.
De eerste wedstrijd zo winnen voelt bij een ieder goed aan,achterin niks weg geven en voorin bij vlagen goed voetbal laten zien.
Natuurlijk komt de critici om de hoek kijken en de opmerking geven ‘’ze moeten vaker over spelen en ze moeten dit en dat’’,ja natuurlijk hebben ze gelijk maar ik zeg maar zo ‘’De beste stuurlui staan aan de wal.
Top gedaan E1 de eerste punten zijn binnen.
De tweede wedstrijd moesten we tegen VCW uit de westhoek(munnekeburen) en werd gespeeld op zaterdag 15-09-2012.
We moesten om verzamelen om 07.45 uur in de kleedkamer van Blokzijl om daar de instructie te krijgen hoe we moesten   voetballen,enige smet was wel dat Enrico niet mee deed(familieweekend) en dat was wel even een aderlating want die jongen doet het prima in de verdediging.
We wisten dat deze jongens met 16-1 hadden gewonnen van Kuinre E1(die ook bij ons in de poule zit)
Deze wedstrijd werd een prachtige pot voetbal een echte open wedstrijd met twee teams vol op de aanval.
We begonnen niet sterk aan de wedstrijd en stonden ook al snel achter met 2-0,na een omzetting in het team begonnen we te draaien nadat we al een paar kansen hadden gehad voor de 2-0,kregen we ook na de 2-0 regio aan kansen en werd bij grote vlagen fantastisch gevoetbald door onze E1(combinatie was geweldig om te zien) alleen de afwerking liet te wensen over af en toe.
Bram  3 keer gescoord had heel vaak de keeper als grote struikelblok maar ook zijn chocoladebeen (links) was zijn grote tegenstander(gaan we door mee met oefenen Bram).
Met een 2-1 achterstand gingen we de rust in.
Na een peptalk gingen we aan de tweede helft beginnen en dat leidde al gauw dat de 2-2 werd binnen geschoten.
Kapte en draaide dezelfde kant op,werden we even in de luren gelegd.
Na de 5-2 kwamen ze daar achter(terwijl wij het in de rust nog over hebben gehad) kwam die jongen niet meer voor in het beeld.
Ja tuurlijk gingen de koppies hangen maar dan ben ik als trainer ervoor om de jongens weer aan het voetballen te krijgen en dat je nooit mag opgeven zolang de wedstrijd nog speelt,zeker gezien de kansen die we al hadden gehad wist je gewoon dat we de draad moeten op pakken.
EN DAT DEED E1 en hoe,stand van 5-2 werd echt waar met goed voetbal omgezet in een 6-5 voorsprong maar verdorie werd het toch nog 6-6,en de laatst seconden hadden
we nog een goede aanval maar Bram raakte de lat.
Teleurstelling was zeker aanwezig,en is ook goed maar hoe wij bezig zijn is een genot om te zien.
Wij kregen ook de complimenten van de tegenstander(ouders,scheidsrechter) dat wij een leuk team hebben en bij vlagen superieur zijn en dat we hadden moeten winnen,maar ja daar kopen we niks voor zei Jan Roozeboom.
Nu wacht volgende week Kuinre E1 en daar moet dik van worden gewonnen om nog kans te maken voor de volgende ronde.
Dus we zullen de jongens daar op trainen deze week.
Jurgen heel sterkte aankomende dinsdag met je operatie en we zullen je missen aankomende twee weken,maar je komt weer sterk terug en dat weet ik en jij(succes)

Ik ben trainer van E1 en ik vind het prachtig om met zo leuk team te kunnen werken,ik ben apetrots op deze jongens.
Ga zo door jongens wees leergierig en geef nooit op,dat kon je wel zien afgelopen wedstrijd tegen VCW.

Groet Roel