De laatste wedstrijd van het seizoen 2013-2014 voor E1, nummer 40.
Desz kan kampioen worden in de 1ste klasse A. Ze hebben een grote schare supporters meegenomen.
Veel muziek en lawaai met een drie tal spandoeken.

Blokzijl E1 heeft een goede twee weken gehad. Winst op Urk E4, winst in het toernooi in Kampen en een tweede plaats in Meppel op het Alcides pupillen toernooi. Daar waar iedereen vanuit zijn positie speelde en de tegenstander vast zette. Met snelle aanvallen de scores maakte. E1 speelde leuk en was goed bezig.

Maandag 2 juni de inhaal wedstrijd tegen Desz was dan ook een mooie uitdaging. E1 zou hier een mooie afsluiting kunnen maken. Al hoewel het moeilijk zou worden, hadden we er na twee weken geloof in. We wilden er alles voor doen.
De kantine werd bemand door Renate Pölkerman en Jessica Pit, top dat ze op dat moment er in springen om daarmee E1 te ondersteunen. Blokzijl ontving op deze manier Desz  zeer netjes en  de meegereisde supporters konden voorzien worden van een bakkie koffie. Wat heel prettig is voor het tijdstip.

Brigitte zorgde voor de benodigdheden om de kantine te kunnen draaien.
Scheidsrechter deze avond Jan Grendelman, in deze toch wel te verwachten pittige wedstrijd, top dat je wilde fluiten.
18.15 uur iedereen verzamelt zich. We hebben overleg, maar iedereen is niet scherp of beter gezegd gefocust op de wedstrijd. Spanning is hier een belangrijk spelende rol. Als trainer krijg ik daar geen vat op. Wat mij dan weer zelf frustreert, ik moet ze toch meer gefocust kunnen krijgen.

Kijken of we dat voor elkaar krijgen met een positie spel in de W-up. Maar in de korte uitleggen zie je dat ze op andere dingen letten. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar terug kijkend na  de wedstrijd had ik daar als trainer iets moeten bedenken om dat te verbeteren. Of toch naar de kleedkamer moeten gaan of iets anders?
Het seizoen begint met een oefenwedstrijd tegen ASVD E2. Daar staat iedereen nieuw in het veld als E1 team. We beginnen aan de opbouw van voor Blokzijl denk ik een leuk E1 team. We spelen een goede voorbereiding(winst in de beker eerste ronde zet ons in de tweede ronde) waarbij het spelen van de 1-2-3-1 systeem meer en meer vorm krijgt. Bekend is dat we 1ste klasse gaan spelen en dus gaan we meer en meer vanuit een verdedigende tactiek, de wedstrijd in. Volop aanvallen zou onmogelijk zijn in de 1ste klasse. Daarnaast hebben we een snelle aanval en dus is 1 + 1 is twee. Verdediging staat en de aanval maakt het af.

De eerste wedstrijd tegen Genemuiden, is een plaatje en een voortzetting van de voorbereiding. Het wordt 2-2. Er wordt hard gewerkt, kansen benut en goed verdedigd. De rest van de wedstrijden gaan wisselend, goed en minder goed. We eindigen 6de  met 13 punten, wat een goede prestatie is voor het team.
We spelen een dijk van een voorbereiding in de winter. Winnen een super fantastische wedstrijd in Hoogeveen van de E2. Daar zat alles in, samenspel met gerichte aanvallen, goals en een bikkel van een partij, met een 3-2 overwinning! Waar we trots op mogen zijn. Bij ACV E3 wordt er van alle kanten aangevallen en met 6-3 gewonnen, ongelofelijk hoe goed het gaat.
Maar de start van de tweede competitie is gezien het hele seizoen, het minste van alles. Bekend was dat Enrico geopereerd werd. Dat is gelukkig goed gegaan. Maar tegen SVM staan we met een team dat kwetsbaar is. Blessures halen het evenwicht uit het team. Er volgen nog een paar pittige nederlagen. Het doet het zelfvertrouwen af nemen en de vragen komen boven, van is de 1ste klasse niet te hoog.

Dan spelen ze tegen Urk E4 een dijk van een wedstrijd  3-1. E1 laat zien dat ze meer kunnen dan alleen maar verliezen. Het toernooi in Kampen wordt gewonnen en zorgt voor nog meer zelf vertrouwen en dan de tweede plaats in Meppel zorgt ervoor dat dit team misschien wel meer partij kan bieden tegen Desz.
Egmen zou in eerste instantie niet aanwezig zijn maar heeft er alles aangedaan om aanwezig te zijn en het lukte hem, super tof man dat je er was.

19.00 uur fluit Jan voor het begin van de wedstrijd.  We beginnen goed en al snel blijkt dat Desz hard speelt. Ze zijn scherp want ze hebben de eerste kans laten lopen tegen Urk E5, waar ze met 3-2 verloren. Je ziet dat er gedacht wordt, we gaan hier toch niet verliezen. Een uitbraak van Blokzijl komt bij Janick terecht en die speelt de keeper uit en scoort met links 1-0.
Dit is een droom start , snel voorkomen. Maar meer en meer wordt Desz sterker en Blokzijl speelt niet op positie waardoor er steeds een Desz speler vrij komt te staan.

Zowel de 1-1 als de 1-2 mogen eigenlijk niet vallen. Toch is het 1-2 met rust.
Het kan nog steeds, maar blijf spelen vanuit je positie. Laat je niet verleiden te aanvallend te gaan spelen. In de tweede helft komen we er eigenlijk niet aan te pas. De goals die vallen zijn over het algemeen fouten van ons zelf. Maar Desz maakt ze goed af en dus zijn ze terecht de winnaar 1-6. Enrico scoort nog een penalty 2-6. Desz is kampioen en vieren dat met veel vreugde, wat logisch is.

Wat ik als trainer jammer vind is dat E1 niet heeft kunnen laten zien, aan het thuis publiek, waar toe ze instaat zijn. Dat wat ze wel deden in Kampen en Meppel. Desalniettemin zijn wij, Egmen en ik trots op dit team.  Ze hebben vele mooie dingen laten zien, ze hebben moeilijke dingen mogen ervaren waardoor ontwikkeling groeit en ze sterker worden. En dus is het niet anders dat we deze wedstrijd verloren hebben, want ze hebben terugkijkend een leerzaam en goed seizoen gehad, met ups en downs, volop in ontwikkeling en voor volgens seizoen nemen ze een berg aan bagage  mee. We wensen de spelers veel succes in D1-D2 en E1 volgend jaar. Bedankt voor jullie inzet we hebben veel van jullie geleerd!