Gisteren de eerste competitiewedstrijd gevoetbald tegen Creil E1,een wedstrijd met twee gezichten.
Het ene gezicht erg vrolijk,een overwinning met 5-3.
Het andere gezicht wat triest,Bart werd geblesseerd(blessure aan de hak) en een leider van Creil had een heel andere mening over de voetbalwet dan mij(ons).
Ja 5-3 gewonnen,maar wat moesten er behoorlijk wat aan doen,ik ben wel van mening dat de winst verdiend was,gezien de kansen die we kregen en het veldspel.
De rust gingen we in met een 3-2 voorsprong.
We hadden in begin weer behoorlijk wat kansen,het was dus ook wachten op het eerste doelpunt die gemaakt werd door Bram.
Na een overtreding aan onze kant kwam er een vrije trap voor Creil,ik had al een
Paar keer geroepen ‘’let goed op ‘’ want die vrije trap lag wel erg goed op de goede plek en werd dus ook prima ingeschoten door een speler van Creil.
Toen kwam er een prima aanval van onze kant waarbij Ealse de hoofdrol opeiste na een goede combinatie gaf hij  een perfecte voorzet op Bram die alleen de voet er maar tegen aanzette en de 2-1 voorsprong was een feit.
Creil gaf zich niet zomaar gewonnen en knokte zich weer de wedstrijd in,door een slecht moment van onze kant.
Er kwam een pass van een speler van Creil,dat werd beoordeelt door alle spelers dat die bal wel achter zou gaan maar dus niet,een speler van creil had dat goed in de gaten en prompt de 2-2 was een feit.
Maar we pakten de draad weer goed op en nog voor rust schoot Bram de 3-2 binnen(een glaszuivere Hattrick).
Je kon erg merken aan de begeleiding van Creil dat ze tegen elkaar zeiden’’We krijgen behoorlijk weerstand hoor deze wedstrijd we hebben nog niet zomaar gewonnen’’.
Nou dat klopt ook want de tweede helft liepen we zo uit naar een 5-2 voorsprong,met in de wetenschap dat Bart in de tweede helft niet meer verder kon,was voor mij en het team en fikse aderlating.
De doelpunten kwamen op naam van Ealse en Jan.
Het enigste feit was dat  in de tweede helft bij sommigen meer oog hadden voor hun zelf dan voor hun medespeler in vrije positie want anders ben ik bang dat we verder hadden kunnen uitlopen,dus daar zullen we het dinsdag nog even uitgebreid over brainstormen.
Het enige vervelende minpunt was dan ook dat de leider van Creil erg boos was op een tackle van Enrico,wat in mijn ogen en gelukkig in veel ogen van toeschouwers een zeer correcte sliding was op de bal.
Het meisje dat daarbij kwam te vallen was even in tranen en geschrokken van dit toeval,en waarbij Enrico even naar haar toeging om te zeggen’’gaat het” Klasse Enrico.
De scheidsrechter gaf toch een vrije trap om de zaak vriendschappelijk te maken(goed gedaan Ron).
Later kwam er nog een actie van Jan die te laat was en zo nog een jongen torpedeerde,en waarbij een zeer terechte vrije trap werd gegeven en een waarschuwing van scheidsrechter en mezelf dat dit niet meer de bedoeling was.
Ik moet ook hierbij concluderen dat de overtreding van Jan een gewone overtreding was die in normale omstandigheden een gele kaart had opgeleverd.
Maar goed dat hoort bij de wetten van voetbal,soms mag je best wel een overtreding maken of een sliding,we zijn tenslotte met contactsport bezig.
Ik wil hierbij nog wel de complimenten maken aan de twee meisjes van de tegenstander die ons het erg lastig hebben gemaakt,
goed gedaan meiden.
De wedstrijd werd nog 5-3 door weer een stilstaand moment van de tegenstander die in een scrimmage voor ons doel de bal toevallig in het doel schoot.
De wedstrijd was afgelopen en we waren tevreden en moe want de jongens hadden de hele tweede helft hard moeten werken omdat we geen wissels meer hadden,klasse jongens.
En dat geld zeker voor de achterroede want die hebben zeker hun mannetje(vrouwtje) goed en correct verdedigd.
Jammer was wel dat de leider van Creil mij eigenlijk geen hand wou geven,maar toch deed.
Misschien was het wel zo dat ze eindelijk een ware tegenstander tegenover zich hadden in het team van Blokzijl E1.

Groet Roel