Zaterdag 23 augustus was het weer zover. Na al een paar avonden trainen is het tijd voor de eerste bekerwedstrijd.

De eerste wedstrijd is altijd spannend. Hoe gaat het in het veld en waar staan we als team.  Veno E2 is een goede graadmeter.

Na een rustige warming-up en peptalk van Egmen & Roel-Jan begon Blokzijl scherp aan de wedstrijd.
Al in de eerste minuten viel op dat Blokzijl beschikt over veel loopvermogen en snelle spelers. Ook het combineren, afspelen in plaats van pingelen zat er goed in.
De spelers van Blokzijl vonden elkaar goed en wisten knap het spel van de linkerflank naar de rechterflank en vice versa te verleggen waar Jelle, Sander, Jesse & Leslie voor gevaar op de buitenvleugels zorgden.
Op de spaarzame momenten dat Veno er uit leek te komen werden ze door Ella, Anne of de goed mee voetballende keeper Jurrian van de bal gelopen.

Door doelpunten van Damian en Milan stond het bij rust 2:0.

Na rust werd de goede lijn doorgezet en liep Blokzijl uit naar een 4:0 eindstand door doelpunten van Leslie en wederom Damian.

De uitslag had door twee ballen op de paal en goed keeperswerk van Veno makkelijk hoger kunnen zijn……..dit maar volgende week tegen Kuinre…….deze wedstrijd zien we dan ook vol vertrouwen tegemoet.