Een oefenwedstrijd  op woensdag 26 maart tegen Giethoorn. Dit om twee redenen. Als eerste hebben we een nieuwe speler Remco Timmerman in het team. Nieuw is hij niet want hij heeft al een paar keer eerder meegedaan. Hij is stand in voor Toby.
Ten  tweede spelen we zaterdag tegen Desz. Daar kunnen we op dit moment niet te aanvallend gaan spelen want dat wordt direct afgestraft. Dus een oefenwedstrijd waarbij we spelen zonder spits. In plaats daarvan spelen we met twee midden mids, een aanvallend ingesteld en een verdedigend in gesteld. Zeg maar Nigel de Jong en Wesley Snijder.
Het wedstrijd tempo ligt laag en dat zie je terug in dat Blokzijl de bal te snel speelt. Wat normaal wel het geval is.
3 lullige goals zorgen voor een achterstand van 0-3. Kan niet maar het gebeurt. Na een time out gaan ze meer en meer het spel maken. Alleen de snelheid is veel te laag. We komen er achter dat we eigenlijk niet kijken waar onze medespelers staan. Dus bruikbare info.
De goals maakt Giethoorn en Blokzijl probeert als team te spelen. Alleen de passing is in veel gevallen te zacht. Waardoor onnodig bal verlies ontstaat. Wat je ook ziet is dat als ze de bal gespeeld hebben, dus niet meer een positie innemen waardoor ze weer de bal kunnen krijgen. Tenslotte duurt het heel lang voordat er een aanval ingezet gaat worden. Onder tussen scoort Giethoorn nog 3 keer. En meer en meer zie je dat de spelers van Blokzijl voorin blijven hangen.
Een hele leerzame wedstrijd waarbij Blokzijl zichzelf te kort doet door met 1-6 te verliezen.
Concentratie, overzicht en snelheid zijn zaterdag nodig om in Zwartsluis een nieuwe kans te pakken. Dat gaat met pieken en dalen. Verlies hoort daarbij want dan zie je wat er anders had gekund.
Als team hebben we in de nabespreking kunnen aangegeven hoe jij/zij het vond dat er gespeeld is.  Deze info was goed want maakte zichtbaar wat anders kan. Zaterdag nemen we deze informatie mee en gaan we onze stinkende best doen!