Een klein beetje later dan gepland speelde Blokzijl E1 vanavond thuis tegen Flevoboys E7. Deze wedstrijd had eigenlijk in Emmeloord gespeeld moeten worden, maar Flevoboys had geen ruimte voor deze wedstrijd vanwege de vele elftaltrainingen elke avond op de velden van deze grote vereniging. Wederzijds besloten om dan maar op sportpark “de Uiterdijken” te voetballen.
De 1e minuten had Flevoboys de betere kansen, maar Frans maakte een paar formidabele reddingen; Blokzijl had wat moeite om in het spel te komen, maar gelukkig scoorde Jan met een mooie punter 1-0.
Dit was ook de ruststand. Na rust had Blokzijl het betere spel maar kon niet echt in de wedstrijd geraken, veel te veel individualistisch voetbal, verzaken defensieve taken voorin en middenveld, bal te lang aan de voet, verkeerde passing. Toch kreeg Blokzijl op een gegeven wat meer adem door een voorzet van Ealse op Bram die er vervolgens via een eigen speler inging 2-0. Kort daarop hield de keeper van de tegenstander een hard schot van Jan goed af. In de 10e minuut scoorde Jurgen 3-0. Flevoboys gaf echter niet op en bleef gaan voor een doelpunt. Dit werd uiteindelijk ook bekroond 3-1.
Uit een goed genomen corner kopte Toby heel mooi 4-1. Vier minuten voor het eindsignaal wist Flevoboys de stand nog op 4-2 te brengen. Compliment voor de verdedigers Enrico, Kyran en Toby die gigantisch veel ballen hebben weggewerkt, als er dan toch eentje doorkwam stond Frans er nog die een hele goede pot gekeept heeft.
Conclusie: het was geen fraaie wedstrijd met behoorlijk wat overtredingen van beide zijden, uiteindelijk toch een licht veldoverwicht van Blokzijl E1. Ik heb vanavond het mooie spel van ons E1 een beetje gemist, wat ze normaal eigenlijk altijd wel op de zaterdagen laten zien.
En wat een verschil ook met het team van Flevoboys E8 waar we afgelopen zaterdag tegen hebben gespeeld met name dan in sportief opzicht. Schwalbes, scheldwoorden en shirten trekkerij zou je toch niet verwachten bij E puppillen!Maar als je desondanks ook dit soort wedstrijden kunt winnen, kom je er wel!
De punten zijn immers binnen en we maken ons op voor zaterdag a.s. wanneer we thuis moeten spelen tegen SC Genemuiden E5.