Afgelopen woensdag stond de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie op het programma. Eindelijk … Na drie weken terug een bekerwedstrijd te hebben gespeeld tegen vv Steenwijk Dames 1 (7-0 winst), en een aantal trainingen in de benen, waren we er klaar voor.

Ronald en Roy hadden vandaag 13 dames tot hun beschikking. Ze hadden de volgende opstelling bedacht : Leonie op doel, in de achterhoede Janita, Paula, Ingrid en Marianne. Willeke, Margaret en Marleen op het middenveld en Marjolein, Yvette en Renske in de voorhoede.  Renah en Alexandra namen plaats op de bank.

Na twintig minuten vertraging (Urk kon het niet redden om om 19.30 uur aan de wedstrijd te gaan beginnen) konden we eindelijk aftrappen onder leiding van Joop Slagter. In het begin van de wedstrijd was het een beetje aftasten over en weer… Na tien minuten was het al wel duidelijk dat Urk absoluut het fysieke niet schroomt en bij elk duel er vol in klapt… Maar wij kunnen dat ook . Door een paar mooie aanvallen gaan we de rust in met een 4-0 voorsprong. Doelpunten van Marjolein, Marleen, Yvette en Renske.

Na rust blijven we voetballen. Urk is nauwelijks gevaarlijk, ze komen er niet uit… We lopen al snel uit naar een 6-0 voorsprong, doelpunten van Marjolein en Margaret. Toch weet Urk hun ‘eretreffer’ nog te scoren… Door een misverstand staat een speelster van Urk vrij op de rand van de zestien, ze aarzelt niet en schiet de bal feilloos in het doel. Uiteindelijk weet Yvette de 7-1 eindstand op papier te zetten (koppen), na een mooie aanval en voorzet van Marjolein.

Met een tevreden gevoel stappen we van het veld. De eerste drie punten zijn een feit! Op naar zaterdag, dan spelen we om 15.00 uur tegen VHK Dames 1 in Sint Jansklooster.