Onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen was tegen de dames van DWP. Deze dames waren voor ons totaal onbekend, we konden alleen maar afgaan op de uitslagen van de afgelopen weken. Deze uitslagen waren niet slecht, dus we waren gewaarschuwd. Het veld was lekker nat, mooi weer voor bijvoorbeeld slidingen (tip: doe dit niet op kunstgras). De verdediging bestond uit Marleen H, Marianne, Marion en Jannie en niet te vergeten onze keepster Mellanie. Op het middenveld waren Janita, Renah en Mirjam te vinden en voorin Susanne, Yvette en Marjolein. Marleen G en Anneke (onze nieuwe aanwinst) zaten op de bank.

De eerste tien minuten ging het gelijk op, het kon alle kanten op gaan. Gelukkig voor ons, ging het onze kant op, want Yvette tikte de bal in nadat de keeper de bal los liet na een uithaal van Susanne. Niet veel later werd Marjolein onderuit gehaald en zat klem tussen twee dames, ze ging hierdoor door haar rug, erg vervelend! Ze probeerde het nog even maar het ging toch niet, ze werd gewisseld voor Marleen G. Dit was, zoals ze dat noemen, een gouden wissel want Marleen G scoorde gelijk uit haar eerste actie. Na de 2-0 begon DWP wat meer aan te vallen en kreeg ook behoorlijk wat kansen, gelukkig waren ze niet altijd even scherp in de afronding. Helaas lukte het DWP toch nog om net voor de rust te scoren, 2-1.

In de rust gaf Jan aan dat we veel feller moeten zijn. We moeten met meer overtuiging voetballen en de duels winnen! We hebben deze wedstrijd nog niet gewonnen, we moeten er tot aan de laatste minuut voor knokken. Jan had er zeker vertrouwen in, want als wij er nog twee scoren dan is de wedstrijd gespeeld. Mááááárr….Zo makkelijk ging dat niet.

De tweede helft begon met veel strijd, wij waren op zoek naar het derde doelpunt om de wedstrijd op slot te gooien maar DWP gaf de moed niet op en zette alles op alles om te scoren en er een gelijkspel uit te slepen. Jammer genoeg kwam het er bij ons niet echt uit in de tweede helft. We deden ons best, maar we waren vooral bezig met verdedigen in plaats van de aanval op te zetten. Het tegendoelpunt bleef dan ook niet lang uit, 2-2. Vervolgens hadden wij de pech dat Susanne last had van haar spieren en er uit moest, Anneke nam haar plaats in. Marleen H kreeg ook weer last van haar blessure, maar eigenlijk waren de wissels op want Marjolein (die door haar rug was gegaan) en Susanne (net geblesseerd er uit gegaan) zaten op de bank. De bikkel Marjolein wilde het wel weer proberen en ging mid-mid staan, Janita zakte daardoor naar de laatste man positie. We moesten de draad weer op zien te pakken om in ieder geval niet te verliezen. Zo gezegd, zo gedaan, we gingen beter voetballen en we creëerden weer kansen. Het laatste half uur ging gelijk op, het was ERG SPANNEND. Na ongeveer 89minuten spelen kwam dan uiteindelijke het verlossende doelpunt… Marleen G ‘de heldin van de dag’ scoorde.

Gezien het spelbeeld mogen wij onze handen dicht knijpen dat wij gewonnen hebben. Maar als je kampioen wilt worden moet je ook de minder goede wedstrijden winnen. 
Volgende week uit tegen de Weide, deze dames hebben zaterdag 21-0 verloren van Creil. Dat belooft wat…..

P.s. Ik zou het bijna vergeten, maar ik heb nog wat leuks te vertellen. Susanne gaat trouwen! Dus dat wordt weer een feestje!

Janine Smedes