Woensdagavond 21 april moest de avond worden van de dames van Blokzijl. Dit was de wedstrijd van het seizoen, bij winst op de dames uit Zwartsluis zouden we bovenaan staan, één punt los van DESZ. De avond begon met het heugelijke nieuws dat Janita en Renee samen een kindje verwachten! Hartstikke leuk natuurlijk, maar dat betekende wel dat Janita deze avond haar sporttas thuis had gelaten, en laatste wedstrijden van het seizoen langs de lijn zou staan. Buiten de lijnen is het inmiddels drukker dan er binnen. Onze lange lijst van geblesseerden, zwangeren en revaliderenden zorgde ervoor dat er weer een aantal dames uit de oude doos getrokken moesten worden. Met 14 dames hadden zich weer in het tenue gehesen, en de wedstrijd kon beginnen.
De eerste helft was spannend. Kansen voor beide teams maar het net werd niet gevonden. Van onze kant raakte Marleen G. de lat, en was het schot van Ida net niet krachtig genoeg. Bij het doel van Melanie ging één bal rakelings voor langs en was er binnen de 5 meter een keiharde pegel op de lat. Al met al was de wedstrijd redelijk in evenwicht.

In de rust was Jan tevreden, een aantal kansen gecreëerd en weinig weggegeven. Maar we wisten nog van de uitwedstrijd dat DESZ de tweede helft waarschijnlijk nog wel zou komen, dus scherp blijven en duels winnen was de opdracht.

Dat bleek moeilijker dan gedacht, DESZ zat er boven op en de wissel die ze hadden ingebracht was maar moeilijk te verdedigen. Dit resulteerde dan ook in een 0-1 achterstand. Mooie aanval van DESZ en Melanie was kansloos. Lange tijd bleef de 0-1 op het scorebord staan, maar voorin konden we niet echt druk zetten. De 0-2 kwam dan ook niet als een verrassing, de bal werd eerst op de lat geschoten, maar de attente spits van DESZ reageerde snel en de 0-2 was een feit. Het laatste kwartier speelde we achterin één op één maar ook hierdoor konden we niet genoeg forceren om een doelpunt te maken.
0-2 was dan ook de eindstand, niet geheel onverdiend voor DESZ maar toch een teleurstelling voor onszelf. Er is hard gestreden, en dat is een compliment waard. Nu maar hopen dat DESZ nog ergens punten laat liggen, maar het kampioenschap lijkt nu toch echt ver weg..

Groetjes Monique