Zaterdag 31 oktober stond Creil op het programma, op papier de nummer 1 (wij!) tegen de nummer 4. Creil heeft 3 wedstrijden gewonnen en 2 verloren. Tot vorige week hadden wij nog geen punten verloren, helaas was Ens vorige week, mede door de krappe selectie, net iets te sterk om de volle drie punten te pakken. Creil was daarom vandaag extra gebrand om ook een paar puntjes uit Blokzijl mee te nemen. Mede door de Voorbeschouwing van Joop, waren de meeste dames uit Blokzijl extra gedreven om Joop het tegendeel te bewijzen, gelijk spelen tegen Creil was geen optie vandaag, de volle 3 punten moesten gepakt worden! En het was ook haalbaar, Marjolein was weer topfit, Suzanne had geen last meer van d’r hamstring, Janine had voor de verandering niet de hele week op bed gelegen en ook Melanie was weer helemaal hersteld nadat vorige week even het licht was uitgegaan in Ens. Het beloofde veel goeds.

En dit bleek ook in de eerste 20 minuten van de eerste helft, Blokzijl kletste er vol in. Duels werden gewonnen, er werd leuk getikt en de overtuiging was weer aanwezig. De dames van Blokzijl waren eindelijk weer eens écht aan het voetballen. Een tevreden coach stond langs de lijn. Dit kwam mede doordat een vrije trap door Yvette mooi op het hoofd van Janine werd gelegd, die met een soepele kop beweging de bal achter de keeper wist te leggen, 1-0! Jan had weinig te klagen… Ook in het tweede deel van de eerste helft bleven we redelijk spelen, achterin werd de boel goed dicht gehouden, dit kwam mede door Jannie die een hele kluif had aan de spits van Creil, de tegen de Weide 14x scorende nummer 9 kwam er niet aan te pas, en raakte lichtelijk gefrustreerd door Jannie. Hoe ze het deed, deed ze het, maar Jannie was haar de baas. Op een paar afstandschoten na was Creil niet in de buurt geweest van het doel van Blokzijl.

In de rust had Jan weinig aan te merken op het spel van Blokzijl, veruit de beste eerste 45 minuten die we dit hele seizoen hebben gespeeld. Tja, tegen een betere tegenstander blijken we toch altijd net iets makkelijker te spelen. Na een overheerlijk vers kopje thee (dit is bij uitwedstrijden wel eens anders), konden we weer aan de bak!

In de tweede helft kwam Creil fel uit de startblokken! Maar Blokzijl niet zich er niet door verassen, achterin werd geconcentreerd gespeeld en geen fouten gemaakt. Echte kansen kreeg Creil niet, maar de druk was voelbaar. Een doelpunt door Yvette gaf ons wat meer lucht. Ook Jan was tevreden, door zijn scherpe observatie had hij al lang gezien dat Creil zeker geen 3x zou gaan scoren vandaag.
Ook Karin maakte vandaag haar rentree, na lang blessure leed pakte ze vandaag weer haar eerste minuten speeltijd. Haar blessure maatje, ik, was stiekem toch wel een beetje jaloers!! Ook ons geheime wapen Marleen G. werd in de tweede helft ingebracht, en dit was niet voor niets, na een sprint langs de lijn, kapte ze goed weg van haar tegenstander en schoot hard binnen in de korte hoek, zo blijkt maar dat we haar eigenlijk toch nog nodig hebben. 3-0 en de wedstrijd was gespeeld. Creil zette nog wel een klein beetje aan, maar het geloof in de overwinning was bij hun ook wel verdwenen. Professioneel werd de wedstrijd uitgespeeld, geen grote kansen, verder weinig bijzonderheden!

De drie punten zijn weer binnen, er werd vandaag weer goed gespeeld, voor elkaar geknokt en de wil om voor elkaar te willen werken was aanwezig! Keurig dames, als jullie zo blijven spelen is het voor de geblesseerde, zwangeren en supporters aangenaam om naar te kijken, hou dit gevoel vast!

Namens de dames en vooral namens Marianne,
Monique 😉
Ps. Ik ben erg benieuwd wat voor lekkers je voor me gaat koken Marianne…