Blokzijl Da1 – Steenwijkerwold Da2 8-2 (7-0) 4 september 2010

Vandaag stond de eerste competitie wedstrijd van het seizoen 2010 -2011 op het programma. Wij waren allemaal benieuwd hoe deze wedstrijd zou gaan verlopen in verband met de komst van de nieuwe trainer en een aantal nieuwe speelsters. We hadden in de voorbereiding goede trainingen gehad, maar helaas nog geen wedstrijd gespeeld, dus iedereen moest haar plek weer even vinden.
Gelukkig was iedereen snel aan elkaar gewend en kon elkaar makkelijk vinden, dat resulteerde in een 4-0 voorsprong na twintig minuten voetbal. Er werd heel goed getikt, de combinaties werden gezocht en uiteindelijk werden de goals goed afgemaakt door onze spitsen.
Daarna kregen we even een inzakking, de conditie is natuurlijk nog niet helemaal optimaal en het weer werkte ook niet helemaal mee.. het was snikheet!
Desondanks bleven we goed overspelen en zo kwamen de kansen vanzelf. 7-0 was de ruststand.
In de eerste minuut van de tweede helft maakte Marjolein er gelijk maar even 8-0 van.
Vanaf dat moment ging het wat moeizamer voor de dames van Blokzijl.
Er werden twee tegendoelpunten gescoord, waarvan één een discussie ontstond of de bal wel of niet over de achterlijn is geweest..
Verder hebben we goed ons hoofd erbij gehouden en op karakter de wedstrijd uitgespeeld.
De eindstand was 8-2, dus de eerste 3 punten van het seizoen hebben we weer te pakken!
De doelpunten zijn gemaakt door Ida (1x) Yvette (5x) Marjolein (2x). Ook de rest van het team heeft het supergoed gedaan!

Janine

P.s.
Aanstaande woensdag om 19.30uur spelen we een oefenwedstrijd tegen de dames van Marknesse. Supporters zijn welkom!