Blokzijl DA1 – De Weide DA3 9-0
Het was weer zaterdagmiddag, dus de dames van Blokzijl waren weer klaar om zich 90 minuten volledig in te zetten om de drie punten binnen te slepen. De 11 dames van de Weide waren de enige die ons er van konden weerhouden. De meiden uit Hoogeveen hebben deze competitie nog geen wedstrijd gewonnen, en staan dus ook onderaan de ranglijst. Vanwege een luxe probleem (dit mag in de krant) mocht Janine op de bank beginnen.
De eerste helft verliep gesmeerd. Door drie prachtige doelpunten van Marleen, zij verschalkte de keepster driemaal op dezelfde manier (vanaf haar rechtsbuiten positie kreeg ze de bal diep aangespeeld, en de bal werd over keepster heen gelobd omdat zij te ver uit haar doel stond). Door een klutsbal waarbij Marjolein het de verdediging moeilijk maakte belande de bal via de eigen verdediging in eigendoel. En ook Yvette scoorde, zij pakte in de eerste helft haar doelpuntje weer mee.
Een 5-0 ruststand. Het team was tevreden, coach Jan ook. Zijn tips voor de tweedehelft, achterin scherp blijven en de nul houden. En voorin nog een paar doelpuntjes mee pikken voor het doelsaldo. Janine verving Renah, die in de Kolk werd verwacht om een optreden te geven met het Popkoor.
De tweede helft verliep ook op rolletjes. De verdediging gooide de boel goed op slot en voorin werden de doelpunten ongeveer in hetzelfde tempo gemaakt. Een mooie vrije trap van Yvette viel achter de keepster. Een afstandschot van Suzanne waar de keepster alleen maar naar de bal kon grabbelen. En weer was Marjolein betrokken bij een klutsdoelpunt waarbij ze attent reageerde maar zich zelf wel blesseerde op een gevoelige plek. Gelukkig kon ze de wedstrijd gewoon uitspelen. Dit deed de rest van Blokzijl ook. Geen spectaculair voetbal in de tweede helft, maar er is goed gevoetbald door alle dames. Achterin werd de nul gehouden door de verdediging, er werd goed gecombineerd, en dit geeft een goed gevoel voor volgende week. Dan wacht ons een wedstrijd waar we waarschijnlijk weer flink aan de bak moeten…

Groetjes, Monique